taggad på nystart

imorgon skriver jag min sista tenta på Göteborgs Universitet. vem vet om det blir fler i framtiden? förmodligen inte på några år iallafall, men man ska aldrig säga aldrig!
 
jag har haft hela dagen på mig att plugga, och vet ni vad? jag har inte pluggat ett skvatt. istället gick jag och tränade imorse. så guld värt - dock var det sjukt tungt efter att ha varit sjuk och efter att tja.. ha varit julledig. well let's be honest. hur mycket man än försöker träna och äta bra under ledigheten så faller man lätt in i den mysiga "julkänslan".. ajjemen, så är det. tur att det är nytt år nu. och att jag börjar bli frisk helt enkelt. finns snart inga bortförklaringar för ett par veckor framöver. ska bara lyckas göra en nedrans tenta, och genomlida ett seminarium. sen är jag bannemej tokledig! (cant wait till helgen, ska få umgås med enbart fina människor jag har fått äran att ha runt mig här i Göteborg!)
 
 
min dag forsatte faktiskt med lite spontan shopping. hehe.. oopus. skulle faktiskt bara kolla att ÖB sålde flyttlådor. råkade bli att jag klev in i lite fler affärer i Nordstan. hehe ojsan! 
är för övrigt toktaggad på Uppsala just nu. gosh ska bli så KUL att få kunna titulera mig som UPPSALA-STUDENT! är inte det kick-ass, så vad är det då? Göteborg i all ära, men tror faktiskt att Uppsala är min stad. fick ett välkomstbrev från faddrarna och glädje spreds i hela kroppen på mig. hur vemodigt det än känns att flytta från Göteborg, så tror jag att jag kommer få det SÅ roligt och framför allt få göra det bästa av min studenttid. precis som jag så länge velat! 
 
 
vill faktiskt bara ta kväll nu. mysa ner mig i sängen med min favoritbok, eller bara stirra på en film. men nä.. klockan är ju bara 5, och känns som att jag borde få LITE vettigt gjort. jag kan inte leva på inställningen om att "jag får en andrachans på den här kursen i Uppsala". ska jag ändå skriva ett prov så ska jag veta vad jag pratar om, punkt slut. Wish me luck!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback