tough day

tung natt (obviously med tanke på mitt flummiga nattinlägg), ännu jobbigare morgon och förmiddag. vilket resulterade i en minst sagt... blurry day. men jag var inte ensam om det i min kära klass. det var en sån dag idag. och vädret gjorde väl inte det hela lättare. 
 
efter våra timmar i kommunikations-anda så tog jag mitt pick och pack för att sätta mig på ett fik för att göra lite nytta. tja... det gjorde jag inte. men jag gick runt på Haga Nygata och åh va mysigt det är där. satte mig på ett fik en kort stund, mest för att embrace the moment. (anledningen var som sagt att jag skulle plugga... jag tog inte ens upp böckerna för er som undrade). åkte sen hem istället för att laga lite middag. ja, ikväll var nog första kvällen jag lagade riktig middag till mig själv, för att äta den i lugn och ro. oh my... såhär kommer det vara. trots att jag älskar att laga mat så känner jag på mig att middagarna blir lidande... frukost till middag - det är mer my thing!
 
fast ikväll mina damer och herrar hade jag gjort en kick-ass-kyckling-tjofräs-röra. hej och hå, morsan det här skulle du gillat: lök, champinjoner, kyckling, soltorkade tomater. allt i en god röra tillsammans med matlagningsgrädde och kryddor. alltså MUMS. och matlådor blev det också... alltså börjar jag komma in i studenttänket eller vad?!
 
 
har lärt mig ganska mycket de senaste två dagarna: 
 
§ rör dig inte i matsalen/cafeterian runt 12-tiden på varken Hälsovetarbacken ELLER Medicinarelängan. det gör nämligen ALLA andra också. 
§ rör dig definitivt inte på ovan nämnda områden utan lunch eller diverse blodsockerhöjande i magen
§ yrket sjukgymnast har bytt namn till fysioterapeut. trevliga tjejer i skolan som delade ut flygblad angåend detta. jag var mest intresserad av kakorna de bjöd på
§ tro inte att Wifi på olika caféer är bra. hittils har det varit tvärtom och istället gör man av med massa pengar. ingen wifi + diverse kaffebröd eller dyrt kaffe i maggen = jessan no happy
§ alla borde få gå igenom kommunikationsveckan vi har denna vecka. tror samhället skulle vara en mycket finare plats på många sätt. #dreamer
 
trots det alltför vanliga göteborgs-vädret så blidde det ju faktiskt lite soligt nu ikväll. men jag spenderade den med en påse chips, citronvatten (alltså jag vägrar att bli sjuk) och remember the titans. ååh älskade remember the titans.. vilken genialisk film. gråter inombords varje gång. prisa den. prisa Denzel Washington.. prisa en ack så ung och oskyldig Ryan Gosling. kan snart skiten utantill, men hur värt är inte det? 
 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback