tjo fadderittan

amiigoos!
what a day. sov som en gud med tanke på att bihålorna mina inte riktigt har samarbetet de senaste dygnen. men skönt att få sova ut lite som sagt. hade en kick-ass dag igår med bästa fellan. huuuur kul som helst att äntligen få hänga lite, det var inte igår! hade lite taco-och vinmys innan vi tittade lite på Idol. jag har ju iåförsig inte tittat på det någonting denna säsong, så det var ju tokvärt! 
 
snart flyttar ju la chica till Borås, där hon egentligen borde hålla till med tanke på att tja... det är där hon går i skolan obviously. men sveriges regnigaste stad ligger ju thank God inte långt härifrån så det är helt enkelt time for some fellan-jessan-time igen. #tbt Londonstyle
 
näst sista dagen på kommunikationsveckan idag. det har varit så mysigt måste jag få lov att säga. alla borde få chansen att ha en sån här vecka i sin utbildning. vi har pratat om hur man bemöta andra, hur man vill bli bemött, diverse normer, självförtroende, självkänsla och idag fick vi chans att även stå framför en grupp och prata. ja, det må låta väldigt... tråkigt. men det har varit så sjukt givande. för oss som grupp och klass, och framför allt för oss som individer. både för våra kommande yrkeserfarenheter men även som människa. denna vecka har fått mig att tänka så mycket att jag haft huvudvärk nästintill varje kväll. men på ett positivt sätt. imorrn går vi tillbaka till att vara helklass från att ha varit halvgrupp i tre dagar. det ska bli mysigt att få träffa alla igen, samtidigt som man nästan har glömt bort att vi faktiskt är dubbelt så många i klassen. fest!
 
under kvällen har jag (efter att ha traskat runt i min nuvarande underbara stad) försökt plugga lite. ovanligt säger ni? nja, jag vet att jag skriver det heeeela tiden. dock så kämpar jag faktiskt att komma igång och verkligen göra det haha. låt mig säga att det för stunden är vääääldigt roligt att diska, laga mat och städa när det är dags för lite plugg... ;) hur som helst så lyckades jag rätt bra idag. alltså, för knappt en vecka sen så visste jag inte ens vad hjärnnerver var. nu ska jag istället veta att kranialnerv nummer 5 heter nervus trigeminus och är den största hjärnnerven, och leder nervimpulserna från ansiktets hud och blablabla... hur många av er trodde att jag läste innantill på detta? mjaaa... you'll never find out!!
 
tog mig även en hej-va-vi-promenix-joggar-kärra-runt ... var får jag all tid ifrån kan man undra? men det var skönt en kväll som denna. göteborg förvånar mig ibland. solen går tydligen upp även här! 
 
skulle inte tacka nej till lite mullekatten-mys just nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback