redan torsdag

ja, det är väl ingen nyhet att veckorna går fort iåförsig. det är väl det enda våra föreläsare försäkrade oss om den första veckan. "ni kommer vara klara och härifrån på ett kick!". förmodligen är det precis just nu, även fast det känns långt, vääääldigt långt bort just nu!
 
veckan har varit minst sagt omtumlande. inte nog med att vi började med anatomikursen, och kastades in i en värld med nerver, celldelningar och ett hittepåspråk (he he, jag refererar förstås till latin) så har det hänt lite annat tjafs som egentligen inte borde ta min koncentration. men jo, expert som jag är på att analysera så gör det det ändå. och jag är arg. riktigt arg. eller kanske besviken? ja, det är ett mycket otrevligare ord. ännu argare är att det har tagit min koncentration från en del föreläsningar denna vecka, inte okej. men jag tänkte att om jag får ut det lite såhär skriftligt (ytterst diffust för er som läser, jag vet) så kanske det automatiskt faller bort lite från hjärnbarken. eller kanske... någon av de trevliga loberna jag har lärt mig namnen på he he. 
 
för övrigt har jag kunnat gå barbent hela veckan. vi kan ju låtsas att det är enbart för att det är fint och varmt ute här i Götlaborg (vilket det faktiskt är..), men klantig som jag är har jag ju lyckats med att ramla EN GÅNG TILL - vilket alltså innebär att knäna är lite mer demolerade än de var innan och långbyxor känns inte att tala om. jag försöker minnas om jag alltid har varit såhär klantig, och försöker intala de flesta att jag inte är det egentligen. jag försöker helt enkelt förtränga att klantighet och snurrighet ligger lite i min natur... ;) 
 
imorgon är det fredag. då är det intropub som står på schemat. det ska bli kul då vi får träffa en hel drös av resten av årskullarna på Sahlgrenska. helgen innefattar brännboll och pubrunda (tydligen ska jag vara lite smått berusad en stor del av denna helg... men det hör väl lite till att vara nolla?) ska även hinna med lite tvätt och hmm... något som jag kallar plugg. och förhoppningsvis även pussa och krama lite på fellan som nyligen flyttat ner hit då hon kommit in på textilhögskolan i Borås, tjohej va duktigt!!
 
haha this guurl!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback