no lifer

där har ni mig just nu. jajjemen. YOLO!
 
men hörrni, inte deppar jag för det. närå, inte ett dugg. keepin' my mood rollin so to speak! men om någon känner för att göra min Anatomi-tenta om en vecka så är det bara att hojta till, woho!
 
för övrigt har jag väl hunnit med en hel del under min vistelse här i Götlaborg; 
 
♡ Insett att börjar man bara traska lite i denna underbara stad, så kommer man i stort sätt dit man vill... (ja, jag vet .. men det tog iaf kortare tid att komma på det nu än när jag bodde i London. Yeay me!)
 
♡ jag har ramlat ... två ggr... OCH dessutom sträckt båda mina baklår.. under pepparkakskull (det sistnämnda har jag hållit lite för mig själv.. vill ju inte verka alltför mer klantig än jag faktiskt är.. duuh!)
 
♡ jag har börjat spela handboll!!... och har även hunnit slutat igen. tja plugget tog över lite mer än jag trodde såhär i början
 
♡ har varit på en lägenhetsvisning. typ 500 meter från skolan OCH kära Slottsskogen. drömmen. på tok för dyr dock, så det blidde inte så helt enkelt
 
♡ under samma veva som visningen fick jag ett "aha-moment" då jag insåg att jag börjat gilla goa kärra och mitt lilla krypin extremt mycket. dom lär aldrig bli av med mig, mohaha
 
♡ har varit nära på att ha sönder familjen Wislanders tvättmaskin (okej nää, så farligt var det inte alls.. typ. får väl helt enkelt säga att det var tur att Virre kom till undsättning. mina kläder blev rena iaf, vilket i stort sätt var syftet med det hela)
 
♡  har även hunnit tappa mitt busskort... och studentkort... och två av mina bankkort. ja, allt under en och samma veva. jag skyller på köttmarknaden till nattklubb vi var på, helt klart. tack för ingenting kära oärliga människor! (ja mor och far, nu har ni svaret varför det möjligtvis har kommit ett par kuvert från diverse banker adresserade till mig där hemma. duglig dotter ni har va?)
 
♡ träffat en tjej från Märsta... hon går i min klass för övrigt. SWAG, vad är oddsen lixom?
 
♡ sett Andreas Wijk... han var söt
 
♡ sett Carl Bildt... vet inte riktigt om jag ska kalla honom söt
 
♡ senast igår höll jag bokstavligt talat på att ramla av stolen då det helt plöstligt stod en världsmästare (och lite till) i handboll på en stege utanför fönstret, och knackade lite försiktigt (i förebyggande syfte för att jag INTE skulle bli skrämd... lyckades alltså inte alltför bra)
 
♡  börjat älska ICA Basic- grejer... yepp you heard me. Studenten i mig bara hoppar av glädje stundtals
 
Några saker som jag däremot inte har lyckats med är bland annat att förstå hur sjutton jag ska hitta en lägenhet i den här staden. hade ju helt klart varit lättare om jag typ var den enda som letade. Jag har heller inte riktigt kommit under fund med det här med rutinen kring kost/träning kontra plugg/skola. Det däremot skyller jag på min Anatomikurs... ja det gör jag. Eller jag skyller på Esben, ja DET gör jag. jag skyller på vår norske neurokirurg till föreläsare (ja jag hörde nästan suset som precis uppstod av det inre "wow" hos er mina kärare läsare). vad gäller ekonomi så är tanken att jag ska börja på riktigt när nästa lön och CSN kommer. (ni vet det där fenomet "jag börjar imorgon") då jävlar ska jag bli min syster upp i dagen!! (hihi puss på dig syrran)
 
på söndag kommer iallafall pinglan nedanför på besök. can't wait! och på tisdag mina älskade vänner så kommer jag faktiskt hem en sväng. ni kanske tyvärr inte kommer få se så mycket av mig då jag måste fokusera på att få in lite fakta om nervsystemet och diverse info om struphuvudet. men jag kommer alltså befinna mig på nordligare breddgrader (eller?), och det ser jag fram emot. längtar efter er. längtar efter hemma! <3
 
                                       
 
 PUSSAR OCH BAMSEKRAMAR

Kommentarer
Mandis säger:

Okej, nu tar vi detta bit för bit my love. Så du och jag och tankarna går ihop. Vet inte om telepati-grejs håller inom Sveriges gränser.

1) Jag jobbade i Götet två veckor i somras och inte bara kommer man över allt när man går. Jag kan berätta dig att man INTE kommer någonstans i bil (ännu mindre i en van med 9 säten). Håll dig ifrån de mekaniska kuberna på hjul!! Spårvagnar, enkelriktat, torg, byggnadsarbete. YOU NAME IT!

2) Ramlar gör alla sluta tjöta kvinna! (du vet att jag bryr mig ändå, men onödig oro kan vi ju försöka undvika)

3) Handboll = tummen upp Plugg = inte så mkt att göra åt saken tyvärr.

4-5) Jag är beroende av hemnet.com trots att jag aldrig kommer ha råd med en liten tvåa i Sthlms innerstad. Chansen är lika liten som om ett ljus skulle fortsätta brinna om jag dränkte det med vatten. Skitt vilken dålig jämförelse, herre min ... du får ursäkta mig. Det va det bästa jag hade att komma med. Jag har ett tänt ljus här och en kopp kallt te ("vatten" då..) Usch alldeles för mycket på denna punkt. Gå vidare Amanda gå vidare!

6) Försök ALDRIG förstå dig på hur en tvättmaskin fungerar från början. Testa dig fram. Inte gör det något om favorit-tröjan krymper. Det är trots allt ganska inne med magtröjor. Och om inte till vinter, vilken brutta du blir till sommaren. Tänk långsiktigt! Det är bra för studenter (har jag hört).

7) Slarver, du har dig själv att skylla! Attackera inte kära oärliga människor. De får det på karmakontot ändå, du behöver inte strö salt i såren (....ååå fan va kass jag är med det här att matcha ordspråk..). Tyvärr funkar inte karmakontot så bra för dig, en förlust är en förlust.

8) Okej, så du säger att man automatiskt är SWAG om man är från Märsta? I beg to differ! Eller nu förstår jag, SITUATIONEN ÄR SWAG. Aha-moment! Ser man på!

9-10) Nu tycker jag att du är kräsen! Vem har råd att vara kräsen? Andy och Calle (yes, de har tillåtit mig att använda smeknamn MEN BARA JAG!) är trots allt väldigt lika. De är blonda och hårfästena är mycket lika in my opinion. Båda "attendar" diverse event ofta, de pekar på örat (lovar, googla, där finns en på Andreas). Som sagt, de är lika om du bara försöker glömma åldern. Ålder är bara en siffra.

11) Denna punkt får du utveckla så vi som läsare förstår PUNKT

12) Välkommen till min värld. Tur att du gillar det, för du är fast i fyra år! :)

Det va väl allt för tillfället. Älskar dig twinnieie <3 Puss och kram

2014-09-22 | 00:15:47
Bloggadress: http://aaepiek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback