helg

igår var det dags att beblanda sig med resten av Sahlgrenska intitution. det var riktigt roligt att träffa andra nollor, och även flera av de andra årskurserna. (har såklart inte koll på vilka som var vilka riktigt) läkarstudenterna var väl en större andel av de som var där - kanske inte så konstigt, 120 pers i deras "klass"? stod till och med och pratade med två killar som inte visste vilka den andra var, men de kom fram till att de båda var läkarstudenter termin 1... well, jag är glad att vi har vår "lilla" klass - blir lite mysigare och hemtrevligare så!
 
 
hade med mig min käre vän Åse (sötnosen i glittrigt linne som kör peace-posen med mig) hem som sovsällskap inatt. det var lite skönare och tryggare att slippa åka hem själv faktiskt. hon bor till vardags i Alingsås så det är ju en liten bit att åka sådär mitt i natten. 
 
min dag idag började med att innehålla ett försök till tvättning. alltså... kill me. Magnus och Camilla har åkt till Tysklande denna helg, så jag tänkte att jag skulle passa på att försöka tvätta det jag behöver. well, det har väl inte gått som en dans på rosor hittils. började med att jag skulle fråga, och Daniel öppnar och jag får ett cp-stamnings-block-anfall... suck, bara där känner jag att "ja va bra det här går". stackars killen har ju knappt träffat mig innan så han undrade nog definitivt vad jag höll på med... well well, sen var det ju det här dilemmat med att försöka få igång maskinen... hallå?! hur fan gör man. vad jag än tryckte på så ville den inte starta. till slut (läs: efter typ en kvart) fick jag ge mig och frågade Veronica hur skiten funkade. ja hon knappade inte lite där, och nu är maskinen igång. är lite orolig dock, för jag hann inte riktigt se vilket program hon knappade in, så ber till alla gudar att mina kläder är hela när allt är klart hihi. 
 
om ett par timmar ska jag bege mig till slottskogen. där ska det anordas brännbollsturnering, och lite korvgrillning och eventuell pubrunda efteråt. brännboll är ju inte min starka sida, och speciellt inte efter två tokvurpor. men jag får nog helt enkelt ställa upp för laget och dra några rundor ändå. annars är det ju alltid mysigt med lite picknickkänsla tihi. 
 
well, ska fortsätta att göra... ingenting i princip! behöver ju inte alltid vara tokbusy.. ;)
 
c ya <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback