dags för val

ja juste, jag var ju faktiskt duktig och gick och röstade igår. var till dn början i Nordstan och stod i en alldeles för stor folksamling för att det ens skulle vara kul att rösta. så jag åkte hem till lilla, goa Kärra och traskade in på deras lilla bibliotek i centrum. lite mer hemtrevligt så att säga. för fyra år sen sa jag "nästa val ska jag fanimej vara säker..". och här stod jag igen, inte en aning om vad jag egentligen skulle rösta på. vet väl egentligen fortfarande inte om det blev rätt. MEN, jag röstade! vilket jag känner är enormt viktigt att man gör, då vi faktiskt har chansen att påverka. 

jag är väl egentligen inget politik-freak och är inte alltför insatt. men jag tycker det är intressant, och borde vara mer insatt då det faktiskt är alla dessa politiker som styr vårt samhälle. 

hur som helst, jag blev lite mörkrädd då jag lyssnade på rix fm igår när jag solade. (ja jag behöver ingen predikan över hur bra det är att sola eller inte..) dom drog iaf igång ett "eget" val där vi lyssnare fick chansen att ringa in och berätta vad vi skulle rösta på. under de minutrarna jag låg där så var det säkert 85% (snabbt uträknat..) som sa att de skulle rösta på Sverigedemokraterna. alltså.. det är läskigt hur stora de blivit och hur sjukt mycket större de kommer bli efter detta val! jag kan känna att vi är ett demokratiskt samhälle, och alla ska väl egentligen få visa vad deras valkampanj är osv, istället för att lägga så stor energi på att motarbeta dom. hur korkade grejer än SD har att komma med. tyvärr är det väl så att en anledning att de bara blir större är just för att man motarbetar dom. det är helt enkelt vår ensak att inte ge dom en makt de enligt mig inte borde ha. 

frågan är dock vad alla människor som lägger stensäkert sin röst på SD har för baktanke, och om de har funderat över hur Sverige kommer se ut om Jimmie Åkesson och hans följare får för mycket luft.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback