YOLO

det är ganska mysigt att bo i ett bostadsområde. sensommarkvällar som innebär att det luktar grillat i större delen av området. och en torsdag som denna, då jag traskar från bussen hem, och det doftar nästan oförskämt gott av pannkakor hela vägen. själv gick jag hem, gjorde mig en matlåda till imorgon i form av lax och annat gott - och till middag blev det en omelett av lite left overs. flashigt inte sant? jag provade mig dessutom på en "efterrätt" som jag tidigare slängt ihop. (Läs; ställde in en burk med vaniljkvarg i frysen dagen innan) well, låt oss säga att det var kanske inte riktigt så lättätligt som jag till en början trodde att det skulle vara! 
 
har haft en riktigt härlig vecka (efter en för övrigt tokfin helg) vi har börjat med en ny kurs i skolan. i lingvistik.. jag tänkte att "ja va spännande att äntligen börja med något.. relevant!" ... låt mig inflika att föreläsningarna inte riktigt har tagit mig med storm ännu... well well, den som väntar på något gott! igår hade vi även en mysförmiddag hos en av tjejerna i klassen, där vi försökte köra lite klädbyte och mysbrunch. jag kan väl inte säga att jag bidrog till något klädBYTE direkt. men Lotta blev iaf av med en tröja pga mig.. och det var tokmysigt att bara hänga lite med några av mina fina klasskompisar. och lika mysigt blev det på kvällen då jag fick med mig Mia och Anna för att kolla lite elitseriehandboll. inte vilken match som helst... nejnej; bästa Virre och hans Guif kom på besök för att möta RIK! dock slutade matchen till hemmalagets favör. men jag och mina tjejer (som även dom är gamla handbollsspelare) var iaf i extas över att få se lite handboll.
 
                                                           
 
 idag har jag för övrigt kollat på en lägenhet. typ vid Kapellplatsen. guldläge, återigen. (jag verkar lyckas hitta det här med guldläge... dock kommer jag inte så mycket längre.) en kille vars storasyster som TYP har bott utomlands i flera år ville hyra ut den. jättetrevlig kille, och tokfin lägenhet. jag blev kär. (i lägenheten, inte i snubben... #shitvapin). MEN there's always a catch. han ska bara hyra ut den en månad... i december. vilket innebär att just den månaden kommer jag förmodligen hänga hemma i M-town en hel del då det faktiskt vankas jullov och diverse andra mysiga firanden. well, too bad. det är bara att leta vidare helt enkelt. in the meantime så hänger jag ute i goa Kärra i mitt lilla krypin. (eller lilla och lilla... rätt stort ändå faktiskt) 
 
idag är det för övrigt typ fredag. imorrn är jag ledig, och då ska jag få träffa mina älskade föräldrar igen. och även Sonja och Lasse. det ska bli tokmysigt, och även herrskapet där hemma verkar exalterade as hell!
see you soon then.. <3
 
My folks and I, in London. nästan två år sen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback