tillbaka i Götet

har haft en underbart mysig och rolig helg. fick chansen både att vara lite hemma, men även att få vara i älskade Uppsala tillsammans med en hel drös logopedstudenter från hela Sverige. fick även prova på Uppsalas studentliv lite, vilket är något som en alltid velat göra. berättar mer om helgen sen, när jag kanske fått lite bilder av Ida också. 
 
well, nu är jag tillbaka igen. I Göteborg. Har alldeles för mycket plugg för mitt eget bästa, och jag vet själv inte riktigt vart jag ska börja. det här är en av nackdelarna med att bo så långt hemifrån. när jag väl är hemma vill jag göra så mycket. jag vill träffa vänner, umgås med min familj och släkt, träna på mitt gamla gym, träffa mina gamla jobbarkompisar... etc etc, listan kan göras LÅNG. men mitt i alltihop så finns det någon inom mig som säger att jag måste plugga. gör jag det? nej, jag väljer dessvärre att andra saker känns mer "viktiga" och jag väger upp att umgås med människor jag annars aldrig träffar med tanke på att jag bor i Göteborg. inte helt lätt. i söndags försökte jag ta mitt förnuft till fånga och stanna hemma hela dagen, försöka leva på tidigare dagar på helgen som jag faktiskt hade njutit av mina vänners närhet. likförbanna gick jag runt och var stressad över saker jag ville göra, och saker jag borde göra. det slutade med att jag inte riktigt fick det jag borde gjort. 
 
nu sitter jag här och det är tänkte att jag nu ska spendera hela min eftermiddag med att plugga. försöka komma ikapp det jag känner att jag kankse ligger lite "efter" om man nu kan kalla det så. jag blir så taggad när jag tänker på vad det är jag gör egentligen. jag studerar för att gå en utbildning. i det jag förhoppningsvis kommer vilja jobba med hela livet. det känns ju helt fantastiskt när man tänker efter, och jag funderar på att sätta upp en "inspo"-vägg för att kunna motivera mig själv till både plugg och allt därtill. det får nog bli nästa mission. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback