snart helgdax

tja, jag har hört att när man slutar leta efter något så kommer det till en direkt. well, det är då rakt inte någon myt. jag hade bestämt mig för att lägga det "aktiva lägenhetsletandet" lite på is, för att det tog för mycket energi som jag egentligen behöver till annat. dessutom trivs jag himla bra, och nu har jag även bestämt mig för att lira lite boll den här säsongen (där jag bor nu gör detta liiiite enklare). SÅ glad som en lärka över gårdagen så skulle jag precis somna, så får jag ett meddelande. om en lägenhet. nära stan. i ett halvår. suck. vill bara bli glad av nyheten, men just precis vid det tillfället kändes det jobbigt. och ännu jobbigare att killen i fråga (som verkar ha någon slags föreniing som hjälper folk med boende här i göteborg) måste få denna lägenhet uthyren NU, och vill veta om jag ville ha den ungefär kl 23.22 igårkväll. så, smart-ass-bäst-på-att-planera-tid-och-stressa-upp-sig-jessan drar igång och måste åka och kolla på den idag. på lunchen. gah, kommer aldrig hinna. vill bara att den här dagen ska ta slut, så jag får sitta hemma i vår soffa i Odensala. 
 
well, vi får väl se hur detta slutar. (och självklart tycker jag egentligen att det är superkul att få lite respons. dock blev det lite ... out of the blue, när jag inte var beredd på det). kanske helt enkelt får ta och sluta upp med att leta efter en karl också.. ;) haha!
 
och hörrni, nu är det fanimej höst... eller iaf här nere i Götet. Hur är det för er där hemma? 
Jag skulle inte alls tacka nej till att gå tillbaka ett par månader, till ett stekande varmt Åhus.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback