helgen som var

 
 
 
 
några bilder från helgen iallafall. ganska kasst att jag fortfarande inte lyckats få rumpan ur och fixa min "salt-innanför-linsen-kamera", prioriteringarna är alltså helt andra. då är det tur att jag har fina vänner som vill dela med sig utav sina bilder istället. well, det skulle man kunna kalla en liten parantes i detta. jag skulle ju faktiskt försöka berätta lite om helgen som var (och det är redan fredag imorgon igen. jisses). 
 
fick ju som sagt vara hemma torsdagkväll och heeela fredagen då jag enbart använde den från att träffa en hel bunt med fina och betydelsefulla människor! allt från jennifer som gjorde mig fin i håret, till humle och dumle som var övertaggade för beer pong-turnering. eller toksaknade vänner som mysfikade och värmde upp mina uppsala-nerver lite till släktmys och även tacofredag med världens bästa anniiii. och då har jag inte ens nämnt allt. det var en heeeelt tokfin fredag och jag toksomnade i min säng på landet med ett leende. föööööör dam dam dam... på lördagen var det dags för en heldag i Uppsala med mina käraste soon-to-be-logopedvänner. excited as hell! började dock lite småfisigt när jag insåg (för hundraelfte gången i mitt liv) att uppsala inte är en bra stad att köra bil och parkera i. men men, det löste sig fint ändå (inte den roligaste utgiften, men vafan.. yolo). dagen var iallafall inspirerande och lärorik (kanske något hetsig med tanke på att de låg efter i schemat) men helt klart värd, och mycket bra ordnad. föreläsningar som både handlade om "innanför och utanför boxen" så att säga. 
 
på kvällen var det time for sittning. var jag excited innan så kan jag inte ens beskriva hur spänd jag var inför detta! finsittning i Uppsala - helloooo va nice! och det blev det, minst sagt. trerätters, alla möjliga sånger, studentfeeling och spex. KUL med stort K. och sen var det efterfest då resten av Uppsalas studenter fick släppas in bland logopedpeepsen. sweet! kul var det minst sagt, och glada var vi att vi tog chansen och åkte på detta! nästa år tar vi Lund med storm. 
 
söndagen var rätt grå och seg. men vi hann med ett årsmöte och en brunch. ska jag vara ärlig så var väl brunchen det som lockade mest. men med tanke på att jag aldrig varit på någon form av årsmöte så var det rätt .. trevligt att vara med om det också! resten av dagen blev lugn, och jag somnade återigen i min säng hemma på landet. denna gången med kapitlet "Pragmatik" uppslaget. japp, så rolig är kursen vi läser nu. heja mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback