9 november, fars dag

9 november. idag fyller en människa som alltid legat mig väldigt varmt om hjärtat år. en stor man med ett ännu större hjärta, som tyvärr inte längre finns bland oss. 
 
visserligen var det tre år sen du försvann, men du är fortfarande enormt saknad här hemma i Slåsta. älskade Arne
 
 
det är ju trots allt fars dag idag också. och då vill jag uppmärksamma hur viktiga våra fäder är. men framför allt vill jag uppmärksamma mina fina män som bidragit till den jag är idag. 
 
 
min pappa. min hjälte. det finns inte så mycket mer att säga om denna karl. han är verkligen ett stort bidrag till varför jag är den jag är idag. hans dåliga humor har smittat av sig, hans tokiga miner och galna upptåg. han är min papi, och är för mig näst intill den viktigaste människan i mitt liv. 
 
min farfar. alltså min älskade farfars-gubbe. det går inte att beskriva saknaden jag har. se på bilden - vilken otroligt vacker människa han var. idag var det första gången jag var vid hans och farmors sten på kyrkogården. kan inte förstå att det är snart ett år sedan hans togs ifrån oss. grattis på fars dag farfar, du är så otroligt saknad! 
 
idag på kyrkogården fick jag en känsla av hur fort det har gått. på väldigt kort tid har jag förlorat alldeles för många människor i min närhet. det är livets lilla gång, men självklart blir det jobbigt när man tänker efter. jag har fantastiska människor kvar i mitt liv, och det är jag mer än tacksam över. och tacksam över alla minnen med de som sitter och tittar ner på oss. <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback