vilken härlig dag, lalalala

ja det får man väl ändå lov att säga. fredagen den 13. jag är ledig, fick sova tills jag vaknade, tydligen har KC brunnit. ja, en helt vanlig ledig fredag - inte sant?

började i alla fall med en morgonprommis. så underbart väder det är, fortfarande. sensommaren håller i sig, så skönt. trots det så kan jag inte hjälpa att det faktisikt ska bli lite lite mysigt med höst. tända lite ljus, mysa ner sig under filten... eller ja, den bittra sanningen är ju faktiskt att jag kommer vara instängd på Arlanda större delen av tiden. men det är ju fascinerande i sig det med?
 
den här dagen hade jag faktiskt inte "måsten" som jag alltför ofta känner när jag är ledig. efter promenaden och bästa målet på dagen så kände jag att "nej, jag ska bara ta en slappdag idag." hittills har det verkligen blivit så. jag gick in till min favorit-tant i hela världen och pratade och pratade... 2 timmar senare insåg jag att det var dags för lite lunch och har nu käkat en skinksallad. för att återgå till min favorit-tant så är jag så glad att jag har henne. min älskade mormor. hon har varit med om så mycket, skulle man få henne att börja prata om sitt liv hade hon mer än gärna hållit låda i flera timmar i sträck. konstigt nog så är den där 87-åriga damen en av mina bästa vänner. låter det knasigt? nä.. det är trots allt 66 år emellan oss men hon vet det mesta om mig. en sån relation är jag glad att jag har med min mormor. visserligen tar jag henne alldeles för mycket för givet, och under mina 21 år är jag så van att ha henne nära mig att hon får kanske se min dåliga sida lite för många gånger än vad hon har behövt. jag är henne evigt tacksam för allt hon gör och har gjort för mig, mina syskon, mina kusiner och föräldrar. och att se henne så tacksam över att ha oss, det är rätt trevligt. hon inser ganska rejält att she's one hell of a lucky lady när hon ser till det stora hela. en mer älskad kvinna i sina bästa år är svårt att hitta. älskade, käraste mormor <3

nu är det dags att stryka min farsgubbes skjorta så han blir fin ikväll. jävlar i min låda va jag ska njuta av att bli serverad med god mat! om en timme ska jag, brorsan och farsan dra oss ner mot Corner och ta oss en liten stänkare innan festligheter... you gotta love your folks!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback