sista veckan på O'learys

klockan ringde imorse och jag snoozade som vanligt (måste bli sjukt mycket bättre på det där att gå upp på morgonen..) tanken var att jag skulle gå ut och gå, men när jag öppnade och kollade ut genom fönstret och både såg och hörde regnet smattra ner så drog jag mig istället i soffan med en kopp kaffe. blev en mysmorgon istället. 

går in på min tredje av trettonde arbetsdag idag. något jag inte berättat är att jag fått ett nytt jobb. allt gick sjukt fort och jag har haft mycket att tänka på. jag är inte van att känna mig så "eftertraktad" då det nya jobbet vill ha dit mig så fort som möjligt, samtidigt som O'learys är villiga att ge mig bättre tider än jag har idag. konstigt nog har det varit ett svårt val, eftersom jag faktiskt trivs väldigt bra uppe på Arlanda. men jag måste våga prova nåt nytt och ska därför börja på det nya jobbet imorgon. det är ett kontorsjobb uppe på schenker. innebär alltså mån-fre 8-17, vilket är en stor kontrast mot hur jag jobbar just nu. vad jobbet innebär kan jag berätta mer efter imorgon när jag provat på det. jag är spänd och förväntansfull, ska bli jättekul! 

det här innebär dock (eftersom jag vill göra alla till lags) att jag jobbar dubbelt veckan ut. 13 dagar jobb i sträck är något jag inte riktigt tänkt igenom, men det kommer nog ändå vara värt det i slutändan! jag har tampats länge nu med orutin i vardagen, så jag hoppas och tror att det här kan vara ett steg i rätt riktning! får se om jag stannar kvar på Arlanda lite som extra, skulle vara både kul och behövligt med extra pengar. får se vad bossen säger helt enkelt. 

annars då? mår rätt bra i livet just nu. har fina vänner och spännande utmaningar som väntar. har dessutom får sjuka jävla tatueringscravings!! går inte en sekund utan att jag bollar idéer med mig själv i huvudet... 

många som åker iväg nu i höst, då är jag så otroligt glad att den här tjejen är kvar och att vi har varandra. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback