sån ångest

börjar nytt jobb imorgon
är egentligen inte speciellt nervös
nej, det är mest ångestkänsla som härjar
varför vet jag inte riktigt 
för att lämna en trygghet
ge sig ut i nåt nytt och okänt
att lämna något jag älskar 
något jag hatar
något jag kan spy på 
men samtidigt trivs så bra med

tro mig, resturangyrket är ingen livstid på
det är rent ut sagt ett pain-in-the-ass-jobb
men hur mycket man än får slita
och hur dumma i huvet folk kan vara 
så väger allt det goda upp det
men idag vad jag ledsen
fick till och med vända bort mitt huvud när chefen frågade hur jag mådde
jag tappar min trygghet
jag är mest rädd att det nya yrket inte passar mig
för vad än folk säger så tror jag att jag har en odiagnostiserad bokstavskombination
jajjemen
och på O'learys så får jag ut allt det
jag får springa runt i 11 timmar
vara mig själv
skoja med gäster 
skratta tills mina kollegor inte orkar med mig längre 

men nu jävlar! nu kör vi, fuck ångest. se det positiva - vilken erfarenhet. nu är det dags för nya utmaningar! 


förra året såg det ut såhär <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback