'puss och kram 20-åringen' ...

... det var min mors ord denna kväll innan vi skildes åt för att dra slaggen i varsitt rum. tja... det är fanimej sant. ikväll är jag 20, imorrn är jag... hmm, dessa två siffror har stört mig rätt länge nu. men let's face it. 21. jag fyller tjugoett. för mig är det först och främst obegripligt att 10 maj redan har nått fram det här året. och vart har mina 20 år tagit vägen? jag känner mig fortfarande som 15. ibland till och med som 12. kanske är det dags att ta sitt förnuft till fånga och faktiskt bli vuxen nu? hihi, säger jag med en liten glimt i ögat.
 
ibland känner jag mig sådär flummigt nöjd. ni vet, sådär harmonisk så man inte riktigt vet vart alla känslor, alla tankar kommer ifrån. som att man har tagit ett lyckopiller för mycket, eller haft solen i ögonen alldeles för mycket efter en vecka utav mörker. lite så känner jag mig. flummigt harmonisk. kanske beror det på att jag fått vara ledig idag. eller kanske beror det på att jag för tillfället ligger på en matta med tiotal, hundratal spikar in i ryggen. kineser är fanimej bra, prisa spikmattan - bästa uppfinningen EVAH.
 
9 maj. krisit himmelfärd.. vad är det man firar då, egentligen? jag är ju kristen. typ. eller ja, rent tekniskt sätt är jag det. sen att jag inte tror på Gud, det är en annan femma. men vad firar man? i skolan var man ju bara glad att man fick vara ledig. nu har man tyvärr ett jobb som (för att citera min kära vän Anna) "innebär att röda dagar blir det bara mer att göra". så sant, så sant.men jag var som sagt ledig idag. mest för att jag skulle baka och ha mig inför födelsedagen. fick även spendera mycket tid med mamma. och pappa som sen kom hem. fick även ha bror över på middag, och mormor hann jag träffa en sväng idag också. idag var också en sån där dag då jag kunde gå helt osminkad, med ansiktsmask och en knut på huvudet som på ett charmigt men ack så sunkigt sätt inte får upp allt hår som det ska riktigt. en flummig, hyffsat harmonisk helt ledig dag har jag haft med andra ord. juste, icke att förglömma - första middagen ute blev det ikväll också. vi trotsade åskan woho. dock var det nära på ett ABBA-sill-reklam-scenario där till slut, när himlen valde att öppna sig. men kungar som vi är så hann vi in. insåg apropå nåt heeelt annat att jag borde byta profilbild på facebook... jag menar, hallå - håret är ju kort, rödaktigt och drabbat av en alltför megahärlig-utväxt just nu. iåförsig jag kommer ju hinna bli både blond och långhårig innan jag får arslet ur vagnen att faktiskt byta bild... så den kan lika gärna vara kvar.
 
i och med detta inlägg inser jag att jag inte ljuger. det här blev fanimej sjukt flummigt. men det är lite så jag jobbar. fast kanske är det dags att avsluta inlägget innan det spårar ur totalt? jag bjuder på en liten bild från min 18-årsdag. en sen kväll i Vikingahallen, med tårta och två fantastiska vänner.. kunde livet bli så mycket bättre då?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback