en sån där helgresumé

ordet pruttfull. jag älskar det. den som kom på det är typ ett geni. ja tamefan, jag avgudar det. speciellt när min kära kollega på jobbet säger det med lite engelsk brytning. svårt att inte vara nöjd. pruttfull... ja men visst, Einstein på den hörrni!
 
joj vilken random liten parantes det där var. bortsett från att jag då verkar älska sammansättningen av ordet prutt och full så har jag haft en sån där äckligt bra helg. jag har jobbat varje dag visserligen, men det har varit rätt mysigt det också. har även fått dekorera mina första smörgåstårtor, hur kul? roligt att få göra lite praktiska saker också, än att bara stå i kassan och träffa trevliga människor hihi. måste för övrigt berätta att jag även har varit social och haft ett liv utanför detta. vad sägs om fekke på Clarion Hotel på Arlanda tillsammans med 600 andra personer. hur kuL?! mina förväntningar var... ja, de var näst intill obefintliga när man jämför med hur kvällen faktiskt var. är så fruktansvärt glad att jag valde att gå. och alla fina människor jag träffade... jag blev sådär härligt nostalgisk. vissa har jag inte träffat på ett halvår, och när chefen börjar be mig att komma tillbaka - DÅ mina vänner, klarar inte riktigt min själ av detta och jag blir ganska rörd. just därför är jag kvar som extra. för hur pissigt det än kan vara, hur mycket i skiten man än kan sitta, hur äckliga tider det än kan vara på Arlanda så trivs jag. jag trivs förbannat bra på O'Learys tillsammans med alla flippade kollegor. eller så lever jag fortfarande på hur kul och fantastiskt det var i fredags. för det var det. om ni inte förstod det... så var det kul. faktiskt. kul var det. sa jag att det var kul?
 
lördagen blev inte sämre den. visserligen hann jag bara sova 3-4 timmar innan det var dags att åka till Brödboden till 7-tiden. men en rätt mysig jobbdag senare så kom världens bästa anna hit. vi gjorde Amazing grill-middag och hade Eurovision-mys. vi hade dock skitråkigt... pratade ingenting, log knappt åt varandra.. att jag ens är kompis med henne fortfarande? vi har ju fanimej inte varit med om ett skit tillsammans... ?? (jag vet, skittråkigt sätt att säga det på men... FAN VILKEN BRA KVÄLL! är det så att ett gott skratt förlänger livet så kommer Anna Lincoln göra mig odödlig. just sayin,) visserligen somnade jag till lite, men vafan.. det kan man göra ibland med rätt sällskap.
 
alltså varför sitter jag och skriver detaljerat om min helg? äh vafan.. yolo - här får ni min söndag också;
jag jobbade med min söta Andrea, och dekorerade ännu mer smörgåstårtor tihi. på kvällen har jag haft min älskade storasyster på besök. hon lagade gomiddag till mig, och jag försökte baka lite till mamsen min. det andra gick inte riktigt som det skulle, men en mysig kväll har jag i alla fall haft med den äldre versionen av mig. och nu ligger jag och i soffan och tittar på Sverige som ska ta VM-guld... kul som fan. om typ en timme ska jag hämta farsgubben och frugan hans på Arlanda. så blir det fullt hus igen - som det ska vara.
 
ska försöka dra upp lite bilder från mobilen min, i nästa inlägg. Ciao!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback