vart i alla gudars skymning tog den här dagen vägen??

låt mig börja mitt inlägg såhär...
jag har ju defenitivt valt helt fel 'vår' att bo i London.. det här med tidig vår, blommor, fågelkvitter och värmande soltrålar - det är bara att glömma tydligen!! visst, det har väl kvittrat lite fåglar, varit några soliga dagar osv. men IDAG kan jag meddela för er att IDAG mina vänner... ja då snöade det!! kom igen? 11 mars och det snöar, i London, England, UK... är det normalt? tja, jag ville bara dra täcket över huvudet och somna om igen. visserligen var jag iåförsig på gymmet vid detta tillfälle, så rent teoretiskt skulle det vara rätt omöjligt att få göra det ändå. men ni fattar.
 
som rubriken säger så undrar jag (och mina vänner) vart den här dagen har runnit iväg någonstans. seriöst. visst, jag var väl dutkig och tog mig till gymmet. klappklapp på axeln osv... men sen då?? det här med att plugga asset av sig, ja det gick ju sådär. eller ja, för att vara helt korrekt så gick det ganska dåligt. jag orkar verkligen inte!! någon som vill göra provet ÅT mig? ni kan få en slant... möjligtvis. om jag har råd. hur som helst, jag försökte mig istället på att åka och fika med några kompisar. även det gick åt pipsvängen, så till slut hamnade jag på Pret a Manger vid Waterloo (tro mig, ett av de sista ställena jag ville hamna på just idag.. när man egentligen inte behöver vara i Waterloo-området), försökte plugga innan min kära A.Piekert kom och räddade min kväll en aning. nu är jag dock hemma igen. fick en riktigt go-middag av min nyblivna roomie och vår kära vän Julia. jag hann mysa lite med dom innan de drog ut för att träffa lite killar. och ja, jag var inbjuden men nej jag pallade inte just idag. no questions asked, det bara var så!
 
såååå istället.... skulle jag ha tittat på en film. men helt plötsligt är klockan elva - som sagt, vart rann den här dagen ut i sanden? och jag har en date på gymmet imorgon. sen ska jag förhoppningsvis möta upp min älskade dans, för kanske sista gången på väldigt länge... asså pallar inte tanken ens !! sen äre fanimej plugg som gäller... jajjemen, jag och Piekert har lagt upp lite study-plan här för veckan. (eller ja, den låter väldigt bra i våra huvuden, sen får vi se hur bra det går i praktiken...) förstår ni vilken ritual jag kommer ha på lördagkväll?? uanför fönstret kommer jag dansa runt en eld, sjunga på afrikanska, locka fram alla ormar och bränna alla mina (jävla) papper och böcker jag aldrig mer vill se. epic va?
 

såhär charmig känner jag mig just nu... och imorrn ska jag sluta med socker... tror jag. eller ja, nästa vecka iallafall... eller veckan efter det. typ. tur att kanelbullarna är slut. och att IKEA ligger långt bort. och att jag har insett mitt missbruk. 'hej jag heter jessica och jag är sockermissbrukare...'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback