study...

 
redan onsdag. jag är helt dagvild nu när jag inte går i skolan längre. känns som lördag eller söndag vareviga dag. vet inte om det är bra eller dåligt? har hur som helst försökt lägga fokus på plugget de senaste dagarna, men det har verkligen inte gått. tankarna har varit på annat håll, det har varit mycket mer fokus på att säga hejdå och även göra lite andra saker. nu har jag dock bestämt mig- i tre dagar framöver blir det plugg, plugg, plugg...
 
jag vaknade alldeles för tidigt imorse. borde sova längre, för jag känner vilken enorm sömnbrist jag har. men jag startade iallafall morgonen med en annan, ny frukost än den jag brukar äta. soyayoghurt med bär, frukt, nötter, kokos och havregryn. det var faktiskt väldigt gott och ett lite roligare alternativ än den ständiga havregrynsgröten som jag annars äter. jag tog mig även tid till att njuta av ett avsnitt av 'Maria och Mindy' innan jag tog tag i mig själv och satte mig för att plugga.
 
nu har jag suttit i några timmar. har varit ganska effektiv måste jag ändå säga, och det känns helt okej. det är först nu jag kände för en liten paus då jag tog upp datorn. ska snart lägga den ifrån mig och fortsätta lite till. vi får se vad resten av dagen/kvällen artar sig med, men det lutar att jag får tacka nej till vissa event. måste verkligen prioritera plugg och sömn... (hej Agda 72 år..)
 
idag ska jag faktiskt skriva ett kort till min mormor, ja det ska jag. åh va jag saknar den gamla damen. min älskade mormor. ja, det känns att man inte träffat henne på ett tag nu. när man annars är van vid att bara klampa in där, sätta sig och läsa tidningen eller bara snacka skit. det är fascinerande vad man inser att man saknar när man är borta.
 
apropå saknad kan jag berätta en rolig sak. i helgen får London finbesök - av ingen mindre än Emelie Samuelsson! aah, jag blev jätteglad när jag fick veta det. har inte träffat henne sen december förra året, och det är verkligen på tiden att jag tar igen lite förlorad tid med min älskade Göteborgare. ska bli riktigt mysigt!
 
älskar den här bilden på mina finisar:
 
NU; back to plugg....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback