amazing weekend

vilken helg det har varit. vilka dagar! har haft helt obeskrivligt kul med mina fina vänner. har dessutom kunnat checka av min "speaking exam" från listan. hur det gick återstår att se.
 
men ja, annsen och brallan har ju varit här i helgen och det har varit så underbart!! vi har gått på musikal, shoppat, fikat och ätit massa gott, gjort londons nattliv och strosat runt i det underbara vädret som ett gäng turister. att ha fått chansen att få spendera nästan 5 hela dagar med dom, att ha haft dom sovandes i rummet bredvid och kunnat spendera största delen av sin vakna tid med dom igen har varit oslagbart. bilderna vi tog går knappt att räkna, men en hel del fint blev det! tack mina fina vänner för den här helgn - precis vad jag behövde, och jag kommer leva på det länge. det kommr nog hålla i sig ända till det är dags för mig att åka hem.
 


 
tyvärr verkar bilderna vara lite för stora för att min dator ska vilja lägga in alla. men jag fick upp dessa åtminstone, och ni kommer nog få se de andra bilderna vid ett annat tillfälle. 
 
förutom att mina angels var här i helgen så har jag som sagt gjort Speaking Exam. det är en av alla fem (?) delar i Cambridgeexamen som jag är här för att göra. jag måste nog säga att tal-delen är den mest jobbiga psykiskt, och därför är jag så sjukt glad och nöjd över att det är över. tack kära mandisen som ställde upp och var min partnet under detta. för att göra en lång historia kort så fick jag vara med någon jag kände mig bekväm med, med tanke på min stamning. dock efter att ha gjort ett 'inför-test' tillsammans med en annan tjej, så kan jag säga att jag säkert hade klarat det att göra med någon random också. men nu fick jag som sagt göra det med mandisen, och det är jag grymt glad över. jag har dock lite svårt att såhär i efterhand analysera hur min prestation var. dels för att det är lite blackout och kommer inte ihåg allt som hände faktiskt. (efter vi var klara gick jag och min kompanjon och skrattade åt ingenting.. nöjda att det var över?) och dels är det lätt att man tänkr tillbaka och bara ser det dåliga. och det vill jag inte göra just nu. jag stammande, helt klart, men samtidigt så vill jag försöka tänka bort vad för betyg jag kan tänkas få på detta och se det som en vinst bara att jag har gjort det. för jävlar va strongt av oss allihop, min kära klass - nu är det resten om 1,5 vecka. bara kötta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback