ny vecka

ja, helgen är förbi och här sitter jag på käraste café och grill och käkar lunch. Har öppnat idag igen så lite dåsig är man allt. har hur som helst haft en bra helg så det får vara värt några timmars sömn mindre.

hade finaste Emma över i fredags. vi skulle grilla och det skulle bli en lugn kvälls. istället slutade vi både i poolen OCH badkaret efter några Malibu-drinkar och glas vin. så kul var det iallafall, som alltid!
på lördagen var det öppningsdax på fyran (där det för övrigt är bajs-lugnt på lördagar) och efter lunch gick jag över till femman och jobbade klart till sex. jag var inställd på kaos, men vi köttade på förjävla bra så det blev en rolig dag trots allt. pricket över i:et var att jag skypade med twinnie från Lund som för tillfället är i London och hon berättade att hon kommer ta sitt pick och pack och flytta till Sthlm om drygt en månad. hur bra? det gav mig en förjävla bra anledning att korka upp vinflaskan igen!

så ja, lördagen var toppen den med! så efter ca 23 vakna timmar, ett tappert försök att komma in i huset utan nyckel så slutade jag utanför dörren hos min soon-to-be-87-åriga mormor som har extranyckel i nödfall (är inte det här ett nödfall så säg hihi?) stackars kvinna.. åh vad jag skämdes. men med meningen "det här var kul mormor, det här har ju aldrig hänt förut" så fick jag äntligen komma in i stugan min och dra slaggen. värt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback