helvetesvecka om du frågar mig

äntligen kan jag sitta och skriva vid mitt skrivbord i rummet. ja för jisses vilket jävla bombnedslag jag har haft här hemma sen jag kom hem i stort sätt. nu har jag fått lite ordning. börjar få åtminstone. får panik snart. vart kommer alla grejer ifrån?
 
 
det känns helt overkligt att jag för en vecka sen satt på bussen hem från en toppen helg i Oskarshamn. det har varit som två olika liv när jag tänker tillbaka på den här veckan som varit. har jobbat upp emot 70 timmar veckan. är så glad att den är över. förmodligen sa kroppen ifrån också med tanke på att jag skulle ha jobbat även idag, men magsårsvarning och toahäng inatt gjorde att jag fick sjukanmäla mig. kändes sjukt dumt men förmodligen värt det i längden. inser vid såna tillfällen att jag måste börja ta hand om mig själv mer, och ett besök hos doktorn inom en snar framtid får nog vara på sin plats.
 
så den här dagen har inte varit den bästa i världshistorien får jag väl lov att säga. men vad gör det om hundra år? har haft riktigt fina dagar ändå trots allt. i fredags var det en efterlängtad och spännande 'odensala-reunion'. klassen som vi gick 1-6 med skulle get together och träffas. vi var inte alltför många men det var riktigt riktigt roligt! igårkväll efter jobbet gick jag över till johan och madde som hade lite folk över. skulle bara säga hej men det slutade med att jag stannade lite längre än så. en riktigt härlig sommarkväll med kubb, trevliga människor och kusinbarnsmys. precis vad jag behövde. så ja, idag har jag mest försökt sova ikapp alla timmar jag missat i veckan. det har inte gått så bra. kan bero på att jag lixom.. inte kan sova så länge. men har försökt vila då, om det är ett bättre ord? nu sitter jag som sagt vid mitt rena och fri-från-saker-skrivbord och tittar ut mot kvällssolen som faktiskt trycker sig fram. om 6 minuter ska jag lägga mig i soffan och vara lite svennebanan och titta på när man firar kronprinsessan. jag är dessutom sjukligt sugen på choklad... är det okej när man har magkatarr? tja.. imorrn är en ny dag i alla fall. en dag som jag faktiskt ser fram emot, riktigt mycket. ännu en ledig dag för övrigt. varsågod för ett sjukt random inlägg. lite så det blir när jag inte har skrivit på ett tag. hi hi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback