bättre sent än aldrig

jag brukar som sagt göra en årsresumé över året som gått. men det har snart redan gått en månad på det nya året, och jag har inte ens börjat. men 2012 var ett bra år. jämfört med tidigare år så kan jag helt ärligt säga att för mig var 2012 faktiskt ett riktigt jävla bra år. så därför vill jag heller inte bara kasta allt i sjön, utan istället försöka se tillbaka på det med glädje...
 
jag tänker inte skriva nån resumé månad för månad, för let's face it, jag har inte varit lika ihärdig att skriv blogg detta året, så jag kommer inte ihåg alla små grejer. men lite av de stora och viktiga vill jag ta upp. först så vill jag även visa mina mål jag hade inför förra året;
 
går det att se vad det står?
hur som helst, vill göra en liten... vad heter det? utvärdering.. juste that's the word. utvärdering av mina mål. för jag tycker att jag klarade mig ganska bra.
 
- VÅGA VARA STOLT ÖVER MIG SJÄLV - detta är något som alltid är svårt. men förra året kände jag ändå att jag försökte, och jag blev mer och mer bekväm i tankesättet. iallafall i början av året. då handlade det mest om handbollen. trots att det var svårt att bli stolt över det man gjorde, med tanke på miljön runt omkring, tycker jag ändå att jag gjorde ett gott försök. och det är huvudsaken. jag har en lång väg kvar, men ja - jag försöker!
- TRO MER PÅ MIG SJÄLV - tycker att det är samma svar som ovan.
- SLUTA ÄLTA SAKER, BERÄTTA DIREKT MIN KÄNSLA - ja fruktansvärt långsint är jag, så är förmodligen därför detta är viktigt för mig. här har jag absolut blivit bättre. (än vad jag var innan åtminstone)
- FÖRBÄTTRA MITT HUMÖR - 2012 var ett bra år, så ska jag utvärdera det så lyckades jag.
- PLUGGA PÅ UNIVERSITETET- pluggar gör jag. men inte på universitet, utan i London... men det kan man väl få en poäng för ändå? 
- TA VARA PÅ TIDEN MED VÄNNER OCH FAMILJ - det gjorde jag (syftar på min tid i Sverige) och kommer defenitivt försöka bli ännu bättre när jag kommer hem igen.
- SKAFFA EN HOBBY - jag började lite smått med både scrapbooking, skriva och att baka/dekorera osv... men det är året får det bli mer utav det.
- TATUERA MIG... IGEN - tyvärr, det hann jag inte med...
- LÄGGA UPP MIN TRÄNING - mellan januari-mars var jag riktigt duktig. efter resan kom jag aldrig igång igen.
- HOPPA FALLSKÄRM- jag säger bara... TAUPO NYA ZEELAND, BÄSTA JAG GJORT!
 
oj, jag skulle bara skriva ett kort inlägg. men som vanligt blir det inte så med mig. men vad gjorde jag under 2012 då? jag började året med att jobba på älskade Bullerbyn, med mysiga kollegor och fantastiska barn - jag saknar er fortfarande. jag valde även att efter nästan 12 år på handbollsplanen, ställa skorna på hyllan. folk förstod nog inte, de trodde att jag skulle komma tillbaka efter mitt äventyr. men jag visste, att 17 mars var min sista match på ett bra tag... sen åkte jag ut på världens bästa resa med mina bästa vänner. kan fortfarande känna att det är helt ofattbart att vi faktiskt gjort det, och jag önskar att jag fick uppleva det igen.
 
 
när jag kom hem (förutom att jag fick ett supermysigt och bra firande av min 20-årsdag av släkt och vänner) var jag kluven som fan. åka igen eller stanna kvar? jag fick jobb hur som helst på O'learys på Arlanda, och bara efter 2-3 veckor fick jag erbjudande att få åka som Au Pair till en familj i Monaco. hur lockande det än var så ville mitt hjärta vara kvar i Sverige, iallafall ett litet tag till. så jag spenderade sommaren hemma (som vädermässigt var skit) med härliga studentfiranden, midsommar, Ölands-resa, två amazing konserter med bästa tjejen, en vecka i Härnösand och massa annat sommarskoj. det började även klia alltför mycket i mina handbollsfingrar så jag började kasta lite boll igen, men denna gång tilsammans med Rosersberg. i slutet på augusti så bestämde jag mig... jag drar till London.
 
en helt galen tanke om du frågar mig. men det är det bästa jag gjort. att åka helt själv, till ett annat land - eller en annan stad - är något som gör att en människa växer så enormt. (både fysiskt och psykist ha ha... prova och motstå att dricka jävla massa latte på alla fik man hänger). jag kan inte fatta att det redan gått... fyra månader? och jag har inte mycket kvar. inte mycket alls. förutom allt jag gjort här de senaste månaderna har jag även hunnit hem en helg och överraskat (kan varit bland det bästa jag gjort) mina fina vänner, och även gått på SHM-konsert... massive! firade jul hemma tillsammans med de finaste människorna jag vet. förlorade även en viktig människa under denna tid, vilket har gjort allt lite tyngre sen dess. men du är alltid i våra sinnen och hjärtan Wille!
 
ett nyår i London senare, och här är jag. sitter för övrigt på en Ilap-lektion och ... gör ingenting! kände att det här var mycket mer roligt och värt. jag vet att ni fick ett enormt inlägg att läsa nu, men det kan ju vara kul att göra during the lunch break eller så? hur som helst, 2012 var ett år jag kommer minnas med glädje. jag hoppas att 2013 kan bli minst lika bra. har så mycket jag vill göra. mina viktigaste mål är att skaffa ett bra jobb så att jag kan börja betala av diverse lån OCH självklart... försöka hitta en egen lägehet. det vore drömmen! början på har varit sådär, men då kan det bra bli bättre - eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback