sista kvällen...

... på 7 Bramham Gardens. sista kvällen i apartment number 6. sista natten i denna mysiga lilla lägenhet. imorrn är det ut på nya äventyr. första stoppen - till YHA. ett hostel precis över gatan. lite lagom långt att flytta tänkte vi, så att vi inte får alltför stor seperationsångest. på tisdag bär det nämligen av till nya lägenheten. åh va jag längtar tills alla väskor är inburna. alla påsar är inkastade. vill bara slänga mig på sängen och slappna av.
 
är lite nervös inför hur det ska gå imorgon. idag fick vi nämligenn sms om att lägenheten ska vara hel, ren och urplockad imorgon förmiddag redan vid klockan tio. jävlar va det fick fart på oss, och till och med min 'Monica Geller-sida' tittade fram en stund. positivt eller negativt vettefan, men lägenheten är renare än den har varit på länge... än den kanske nånsin varit? vad vet jag. duktiga var vi iallafall och fan om de inte är nöjda imorgon. hur som helst, packningen är överallt. förstår inte hur mycket grejer två tjejer kan ha... men imorrn kommer vårt hostel få sig en trevlig överraskning (förmodligen en chock) när vi kommer med allt vårt luggage. hoppas det går smärtfritt så att vi sen kan få pusta ut, någonstans, i några timmar innan vi får tillgång till vårt rum.
 
kan inte fatta att vi har bott här i mer än 3 månader...
 
kommer sakna den svarta dörren med favoritnumret '7' på. kommer sakna alla fruktansvärda trappor som gör att man är anfådd varenda gång man kommer upp. kommer sakna känslan av bastu varje gång man öppnar dörren, då man direkt går fram till det 'inte-så-isolerade-fönstret' och drar upp det. kommer sakna den knarrande toadörren som inte går att låsa, helvetesbyrån från IKEA som går isär bara man rör den, den mysiga lilla eld-stad-tjossan med blockljus som får mig att få myskänsla gånger 100. kommer sakna 70-tals-rullgardinerna och dess härliga gul-randiga mönster. ja herregud... 3 månader här i lägenheten och vi har hunnit med att göra så mycket. och nu är det slut. när jag skriver ett sånt här inlägg så får jag lite ont i magen faktiskt men ... fan så skönt det ska bli att komma härifrån. slippa tänka på läckan i badrummet. att för en gångs skull få njuta av livet här i London, istället för att tänka på vart man ska bo om nån vecka. nej jävlar i min låda... på tisdag kan jag pusta ut! då får vi en kick-ass-lägenhet. kan inte bli bättre.

Kommentarer
Sanna B säger:

Det ska bli spännande att se den nya lägenheten! :) Bra jobbat tjejer, med städningen. :)

2013-02-03 | 11:47:18
Bloggadress: http://sannabromander.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback