jag gillar tisdagar... ibland

jag måste säga att jag är ganska nöjd med den här tisdagen. jag har gjort precis allt som jag hade planerat att göra. okej... förutom att gå i skolan. haha! okej, ta det inte så allvarligt. jag har varit i skolan, på en lektion. men den sista skippade jag och Mandisen för vi hade en vikarie så det kändes fruktansvärt meningslöst - därför har vi suttit och pluggat den tiden istället. duktigt va?
 
annars har min dag rullat på bra. jag började morgonen med en promenad i mitt älskade Kensington Gardens innan en härlig frukost med mig själv. hur fan ska jag kunna åka ifrån Hyde Park? jag kan inte säga det nog många gånger, men att gå där - med solen i ögonen, vattnet i dammn glimmande och de ståtliga svanarna simmande helt harmoniskt. hur går det att toppa? tja... jag får försöka hitta nån kompensation där hemma. hur som helst, sen åkte jag till Hammersmith, där jag besökte en läkarmottagning. processen var rätt dryg att regestrera mig, och det tar 24 timmar så jag måste komma tillbaka en annan dag. inte riktigt vad jag tänkt mig, men vafan - nu är jag på gång iallafall. ska ringa imorgon och försöka få en tid till en doktor som kan hjälpa mig med min hy. förhoppningsvis.
 
efter besöket tog jag en promenad i Hammersmith, för kände att det faktikt var kul att vara i något annat område for a change. jag hittade till Prime Mark som var tanken. när jag under loppet av 1,5 vecka är tvungen att praktiskt taget slänga två byxor för att det är hål i så börjar man ju undra? suck. tanken var alltså att jag skulle hitta nya par byxor. och det gjorde jag. 3 par faktiskt. och en kofta. och två par trosor. och en kavajliknande sak... hm, allt var faktiskt välbehövligt. typ. det kändes iallafall sjukt bra. med tanke på att jag inte har shoppat nånting sen... julhandeln typ. och det var inte ens till mig. så lite nytt i garderoben har jag nu. duktig var jag också som BARA handlade saker på Prime Mark. och ni som inte vet vad det är - ett mycket billigt varuhus med i stort sätt allt att erbjuda.
 
efter shoppingturen tog jag bussen tillbaka och lagade mig själv en god lunch av det jag hade hemma. efter det blev det en liten study-stund innan jag tog mig till skolan för att försöka mig på lite self-studdies på Ilab-lektionen. efter det hoppade jag som sagt sista lektionen och har nu suttit i flera timmar och försökt skriva klart en grej till imorgon. min vapendragare har jag mitt emot mig, såklart. nu när jag är klar med den så har jag en hel del mer att göra. men vafan... jag orkar inte.
 
imorgon har halva veckan redan gått.. igen. olivias mamma kommer och hon ska få lyxet att bo på hotell i några dagar. mys! jag kommer ha lägenheten för mig själv i några dagar vilket kan vara både skönt och tråkigt. känner jag mig själv kommer jag däremot sova som en gudinna, helt själv. men även de här dagarna kommer säkert gå fårt, så snart är min sambo back with me, where she belong!

Kommentarer
Sanna B säger:

Det var den i Hammersmith som vi shoppade på också! Den är bäst, inte så mycket folk så man kan gå runt utan att trängas!

Vad duktig du har varit med allt! Tidseffektiv! Me miss you! <3

2013-02-20 | 08:44:16
Bloggadress: http://sannabromander.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback