första kvällen på hostel

ja. vi har det faktiskt ganska mysigt. jag som bodde på hostel i nästan två månader hade lite blandade känslor att få flytta tillbaka in på ett hostel. men det är väldigt mysigt här det är YHA (anna och brallan, ni vet vad jag menar) och det verkar jättebra standard osv. får dock känslan av att hostel-stämningen i London är inte riktigt densamma som i typ Aussie. är lite annan atmosfär och stämning i länderna down under så att säga.
 
imorgon är det en ny vecka igen. ska försöka börja min måndag på gymmet för att kick-starta lite. sen blir det skola hela dagen för att efter det plugga liiite till. blir lite stressad när jag tänker på det faktum att jag typ bara har 4-5 veckor kvar i skolan. provet kommer bli tungt, riktigt tungt. men känner mig ändå inte så nervös inför alla delar. förutom tal-delen. självklart för stamningen osv, men inte bara det... det är så himla svårt. man måste svara jättebra på frågorna, ha väldigt bra ordförråd och tala flytande för att få bra betyg på den delen. och just nu ligger jag way behind på den fronten. jag blir som förstenad när det är dags för tal-delen och låter snarare som en nybörjare på 12 år än en tjej som är inne på sitt 21 år och läser Advanced English i London... tror min lärare såg mig på ett helt annat sätt den här veckan. jag är i vanliga fall ganska ... vad ska man säga? ni som känner mig vet hur jag är, jag kan vara lite sådär "små-bitchig" ibland och leker lite mer cool än vad jag egentligen är. lite så är jag mot min lärare (förstå mig rätt, är såklart trevlig mot honom!!) men tror inte han har fått sett min känslosamma sida ännu.. förrän den här veckan. jävlar va tårarna sprutat. av så många olika anledningar, och stackars karln har nog inte vetat riktigt hur han ska hantera varken det eller mig. men han har försökt åtminstone, och det måste käre Nicolaas får cred för. hur som helst så ska jag fan klara det där jävla speaking-testet. det ska tamefan gå!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Sanna B säger:

Varför har du gråtit? :O Många styrkekramar!! <3

2013-02-03 | 23:56:00
Bloggadress: http://sannabromander.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback