det finns hopp... och trevliga människor!

mitt i all förtvivlan och tvekan i plugget så börjar en oerhört trevlig brtittisk kvinna prata med mig. folk som bara helt random börjar föra en trevlig konversation med en är man inte alltför van vid som tråkig Svenne.

men hon var sjukt trevlig. började fråga varför sjutton jag är här för att plugga engelska- jag pratar ju flytande!! var imponerad över att jag skulle ta Cambridge-examen, och önskade mig massa lycka till. för henne var jag redan godkänd, helt klart!

såna här saker kan få mig på så mycket bättre humör på bara några sekunder. en trevlig människa som bara lyser upp vardagen mitt i det gråa London-vädret. dessutom kändes det jättebra att prata engelska också, förmodligen var det för att jag pratade med en riktig native-speaker så det flöt väl på i hennes tempo också. men det var en liten boost måste jag säga... älskar trevliga människor!


Kommentarer
Sanna B säger:

Vad gulligt men vem skulle inte vilja prata med lilla du! ;)
Det är man verkligen inte van vid här hemma. Då undrar man om personen i fråga är på riktigt.. :P

2013-02-08 | 20:51:34
Bloggadress: http://sannabromander.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback