the weirdest thing just happened

märkligt. jag vill inte sova. as in, jag vill verkligen inte. vet inte varför. kanske är det för att jag ska upp 4 imorrn (fast då borde jag ju vilja sova, typ nu..). har ju ändå en rätt fin vecka framför mig. visserligen är det öppningsdags, men det betyder även att jag får gå hem tidigt och faktiskt kan försöka mig på att ha ett liv på eftermiddagarna. träffa vänner, vara ledig. dessutom är det dop-dags i helgen då jag får klä upp mig fint, träffa alla nära och kära och framför allt fira lilla pojken som bjuder in till storkalas. borde känna mig alldeles sporadiskt lycklig och exalterad. tvärtom känns det rätt tomt inuti. vet inte riktigt vad jag ska skylla på dock. det känns som en dålig vecka i månaden, men det vet jag inte heller om det är. men det känns som det, för jag är sötsugen och ledsen om vart annat. och när jag är ledsen så äter jag. det är ingen form av "tycka-synd-om-sig-själv-ätande"... nej, det är mer att jag inte kan kontrollera mitt huvud ibland. och min dåliga sida, ni vet den högra sidan där djävulen sitter på filmer, tar över. vilket i sin tur gör mig ännu ledsnare. ond cirkel, inte sant?
 
på grund av allt detta så borde jag väl vilja sova? bara för att få bort den här dagen och de här tankarna. för att börja en ny dag när allt är ljust och jag är mig själv igen. glad och jobbigt överspeedad. för det är så jag gillar mig själv. att sprida glädje är något jag älskar. något alla borde sträva efter att göra. låter flummigt, men samtidigt är det jävligt sant. men jag somnar med en tanke; ibland är det okej att ha tråkigt. för att citera underbara Alfons Åberg;
 
"Om man alltid har roligt så märker man inte att man har roligt... därför måste man också få ha tråkigt ibland"
 
är han inte klok så säg?
nej nu måste jag tagga ner, släcka lyset och ropa på John Blund.. ska ni flyga inrikes imorrn - kom och hälsa på mig. jag kan nog kirra en och en annan bira för att dämpa flygrädslan. hihi busigt.


har haft en otroligt fin dag med den här tjejen och axel i alla fall. the good things in Life <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback