vilken händelserik helg

 
ja... minst sagt! vilken fullspäckad helg jag har bakom mig. fredagen spenderades hemma hos syster min med campinosallad och annat gotte. en riktigt mysig och välbehövlig kväll efter en hel veckas jobb (kom ihåg att jag inte har jobbat på ett halvår... hehe trött tjej.) och en massa annat som snurrar runt. det blir alltid en hel del prat när jag och syrran är i farten. både seriösa och mindre seriösa grejer. en syster (och bror) är fanimej det finaste man kan ha.
 
igår gjorde jag nåt som jag ville hålla hemligt ett tag. men jag kan i alla fall berätta att jag provjobbade på ett ställe - ett café/bageri här i Märsta. säger inte namnet ännu, för orkar inte få massa välkända ansikten dit 'av sammanträffande', för är sjukt nervös ännu hihi. men det gick väl... tja, hur gick det? första dagen på ett nytt jobb, inte mycket mer man kan säga om det. men jag ska prova på lite mer i veckan, så får vi se vad jag tycker - och vad dom tycker såklart. skönt att få lite respons äntligen i alla fall.. kvällen var helt oslagbar i alla fall. strålande väder, och en toppengod middag med min älskade familj. sen väntade musikal på Chinateatern... 'Rock of Ages'. för att recessera den så måste jag säga att den var fruktansvärt bra. sjukt rolig (mycket tack vare Johan Rehborg) och så himla duktiga skådespelare och musiker. älskar musikaler - verkligen - och den här var riktigt riktigt bra. kan jag varmt rekommendera!
 
idag har jag njutit av sol, skärgårdsmiljö och... en hel del konkande av diverse lådor och annat. jajjemen. jag hjälpte min käraste barndomsväns föräldrar att flytta från älskade Odensala ut till Skärmarö. det kändes till och med lite vemodigt för mig när jag gick in i det relativt tomma huset på landet, men jävlar anamma vilket mysigt och fint hus de hittat. och vilken miljö!! det låg helt underbart till, och jag ser fram emot de olika grillkvällarna m.m som vi förhoppningsvis kommer lyckas ha där i sommar. tänk er skärgårds-sommarhus-känslan... året om! tror Ulla och Uffe kommer trivas som fiskarna i vattnet där ute. dagen har för övrigt varit riktigt trevlig, och lite träning har man ändå fått (bära x antal lådor och annat krams uppför 40 trappsteg... just sayin'). avslutade den här fina dagen med att ta igen mig i soffan med ansiktsmask på mitt bångstyriga ansikte och lite Mästarnas Mästare på det. imorgon börjar min måndag-söndag-jobbvecka. den här veckan är det både Arlanda och "nya jobbet" som gäller. önska mig lycka till!
 
 
en sån här fin och bra vän är det svårt att hitta. därför tänker jag hålla fast i henne, åtminstone i några år till hihi.(läs; så länge hon orkar med ett psyko som mig.) skratta tills vi dör - ett vinnande koncept när det gäller mig och min kära bralla. du är fin, och oersättlig för mig. minst sagt. <3 

Kommentarer
Brallan säger:

lovely pic.. men jag älskar diiig!

2013-04-22 | 22:05:47
Bloggadress: http://jussing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback