what a day

mina vänner. efter 20 härliga år som existerande varelse på denna planet (tror jag ursprungligen är från mars i mitt tidigare liv) kan jag glatt meddela att idag under min härliga frukost här i England, insåg varför cornflakes heter just corn-flakes. man lär sig mer än bara engelska här kan jag meddela! woop woop.
 
dagen började sjuukt tidigt. (kändes som att någon hade slagit mig med ett baseballträ när jag vaknade...) och jag önskar att den timmarna senare hade fortsatt spikrakt uppåt. men neeej... hur ska jag ens kunna förklara den här morgonen? alltså det går inte, tro mig. men låt mig säga såhär.. på två timmar hann jag planka på tåget, spela dum när jag senare skulle komma ut från stationen, toppat upp mitt oystercard - sort of travelcard - med nästan 92 pund (jo hej vilken studentrabatt man fick då..), insett att jag betalat för få zoner, hoppat av tunnelbanan, köpt enkelbiljett, hoppat på tunnelbanan, missat konduktörens meddelande om att stiga av tåget, åkt igenom en "tågtvätt", blivit utskälld av en bitter tågchaufför som saknar lycka i livet, stått mitt ute i ingenstans på en räls utan perrong och sist men inte minst kommit för sent till det lilla "hej-vad-vi-möts-och-åker-till-IKEA-tillsammans"-möte...  vilken tur att det var just Amanda jag mötte upp, tillsammans med hennes trevliga kompisar, som kunde göra min dag mycket bättre!
 
vi har alltså spenderat dagen på IKEA. kära svenska IKEA. har bara varit borta en vecka, men lyrisk blev jag ändå... och stolt. gick runt på IKEA som en stolt, lyrisk liten kyckling. och liiite nöjd jag var efter att ha fått äta köttbullar med potatismos. MUMMA! var på vippen att köpa med mig köttbullar och kanelbullar hem till huset, men gick inte så långt... däremot blev det ett paket knäckebröd. woop! vill ni veta vad jag saknar? efter EN jävla VECKA? frukost. yeah you heard me... jag saknar frukost. jag saknar min havregrynsgröt med hallonsylt, jag saknar knäckebröd med leverpastej, kokt ägg... damn jag saknar yoghurt med müsli!!! you have no idea.. Mrs Richards var dock rätt snäll häromdagen då hon gjorde gröt till mig på morgonen. visserligen kokade hon den med mjölk OCH hällde i kondeserad mjölk som tillbehör... ni kan ju tänka er att det var sött och jag var mätt efteråt??
 
hur som helst så fick jag äntligen (såhär i efterhand så vet jag inte om ordet äntligen passar in faktiskt) komma till Prime Mark, Prime Mart... vafan heter det egentligen?? anyway. så fort jag gick innanför dörrarna så var lyckan total... så mycket kläder, skor och väskor till vääldigt billiga priser. men redan efter en kvart så började istället paniken komma... så mycket MÄNNISKOR. jag orkade inte ens stå i provhyttskön. men det blev lite nödvändiga grejer som en kofta, väska och trosor istället... känner att för tillfället försöker jag tänka lite på enbart saker jag behöver köpa. dock slog jag bort den tanken ganska snabbt när jag påväg tillbaka till tunnelbanan såg ett par skor i skyltfönstret. hmm.. jag får nog tänka om på den här teorin om enbart nödvändiga saker för att jag KAN.INTE.SLUTA.TÄNKA.PÅ.DOM
 
 _______________________________________________________
här skulle jag sätta in en rolig liten bild på min kära vän Amanda, men datorn vill inte samarbeta som vanligt.. hon har en blogg: http://aaepiek.blogg.se/ ... om man nu kan kalla det en blogg, inget att se mina vänner!
#BLOGG-BATTLE
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback