en helg i london

 
jisses, har redan gått en hel helg här i kära London. älskar staden redan för övrigt...
 
dålig update, jag vet. men jag ska bli bättre.jag har nämligen inget internet hos min hostfamily (eller värdmormor som jag så vackert kallar henne. meeeen jag lever iallafall mina vänner!
 
här är jag och min sköna roomie som åkte hem till Polen natten till söndag.
sjukt synd att hon inte stannade... till vänster är det Mrs Richards som jag bor hos. Hon är 78 år och jag gissar på att hon kommer från jamaica, med tanke på hennes accent. söt!
 
hur som helst.. helgen har gått i rasande tempo. I fredags var det första dagen i skolan och det var mycket information hit och dit. har träffat helt sjukt mysiga och trevliga tjejer från Sverige, Norge och även lite folk från Frankrike och Schweiz här och där. ni anar inte hur mycket olika nationaliteter det finns här, på ett och samma ställe. när vi får våra klasser blir det förmodligen lite mer prat med folk från hela världens, men just nu trivs jag som fisken i vattnet tillsammans med mina fina skandinaviska tjejer. fredagen bestod av en heeel del information så jag var helt slut i huvudet efter det. vi har även haft lite challenge i skolan i lördags vi fick massa uppgifter på ett papper att göra. vi har dansat framför Buckingham Palace, tryckt in oss 7 tjejer i en röd telefonkiosk, letat fjädrar, ballonger och take away-menyer. efter fyra timmar av minimalt näring- och vätskeintag, några mil (kändes det som) av promenix i benen var vi inte alltför glada och trevliga. men en tredjeplats senare så hade vi godis så att blodsockret kunde höjas en aning! (kan ju meddela att de coola människorna på skolan INTE gjorde denna challenge... de hängde på stan istället hoho)
 
 
 
bilderna kom heeeelt i o-ordning. (är det ens ett ord), och det är förmodligen inte det roligaste inlägget jag kommer skriva, men ville iallafall update you litegrann så ni får veta vad jag hittar på litegrann iallafall. jag ska bli bättre på inläggen, ska fixa internet idag på skolan. lånar min roomies nu, (försöker intala mig själv att jag inte får skrika på små franska flickor så jag tar tio djupa andetag istället... men en vacker dag mina vänner... one day) huuuur som helst, henne ska jag berätta om en annan dag hihi. vill ni se fler bilder gå in på sköna Olivias blogg: http://sweengland.blogg.se !
 
nu ska jag fortsätta att lyssna på "annas bästa" på spotify och tagga inför första skoldagen. WOOP WOOP!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback