lite måndagsbabbel

jag sitter nu på ett supermysigt café i mitt neighbourhood. har ätit en ciabatta till frukost (vilket jag kommer få ångra vid ett senare tillfälle, men det gick inte att motstå... tomat och mozzarella) och har suttit sen kl 9 med lite plugg. är färdig med bokrecensionen så nu håller jag på med en beskrivande text om en bild. jag klagar inte, jag älskar det, men det vore mycket lättare om jag fick skriva på svenska... just sayin'. imorgon är det dock någon slags "kursprov" om man kan kalla det det. är innerst inne skitnervös, för jag är så grymt osäker på allt vad grammatik heter. men jag får kötta lite grammar and vocabulary idag så får det går som det går imorgon helt enkelt. (dock vägrar jag att bli nerflyttad en klass... eller nåt)
 
igår var jag, olivia, amanda och hanna - en gullig tjej från tyskland- på bio och såg Taken 2. den var faktiskt riktigt bra! har hört från flera håll och kanter att "den är dålig" och blablabla. visst, ettan är förmodligen bättre. (men så är det väl alltid med filmer?), men jag gillade den här faktiskt. och Liam Neeson gör ju rollen så sjukt bra! när vi kom hem var det "beauty saloon" in our apartment. Emelie färgade Olivias hår och det blev riktigt riktigt fint måste jag säga!
 

dessa affischer är ÖVERALLT i tunnelbanan! vi blir lika arga varje gång, för vi vill så gärna se!!
fattiga studenter som vi är så är det inte så lätt, men vi får se om vi hittar några billigare biljetter.
skulle vara sjukt jävla coolt iallafall!


det var ett toppen avslut på en lugn och skön helg iallafall. idag är det måndag igen och skolan väntar om några timmar. fick avstå träningen idag för att jag kände att jag måste komma lite i fas med läxor och grejs. men imorrn kör vi igen. kan behövas efter den här helgen - har moffat både det ena och det andra. eller vad säger ni om macarons, "citrontarte-smoosh" (ett annat ord för en misslyckad tarte), popcorn och lite choklad har jag nog fått i mig också skulle jag tro! men man ska ju unna sig lite också på samma gång, eller hur?
 
juste, hörde att våra Skånela-herrar äntligen fick spela sin första elitseriematch i våran kära borg. GRATTIS till vinsten också killar, jag hejade faktiskt härifrån. hoppas ni kände det! för att avsluta det här inlägget så vill jag då lägga till en bild på en av mina bästaste killar där hemifrån, nån som kommer bli en stooor idol för många (större än han redan är) inom kort. lita på mig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback