inspirerad

jag vet inte om italienare ser allt lite baklänges, eller om jag kramas åt fel håll. men idag blev det ett litet awkward moment när jag skulle säga hejdå till mina tre italian girls här. alla tre hade huvudet åt samma håll som jag, så det blev små såna där "hej-vad-vi-är-8-år-och-kramas". men trevliga är dom iallafall, och söta när dom försöker prata engelska.
 
hur som helst, jag ville bara berätta om the lecture som vi hade igår på förmiddagen. det var vår english teacher Ross McCauley som höll i den. han är riktigt bra på lektionerna så jag var faktiskt ganska förväntansfull på vad hans hur hans föreläsning skulle bli. jag måste säga att trots att den "bara" var en timme lång (de andra har varit runt 1,5h) så var allt han sa så inspirerande. ämnet var ungefär "create a success" typ. det handlade iallafall först och främst att man ska tänka positivt. hjärnan kan inte koppla negativa saker på nåt sätt, och ser inte riktigt skillnaden på positivt och negativt.  så säger man "I am not shy and fat" så hör hjärnan bara orden shy och fat och man börjar då istället tänka på att man är just dom sakerna. Om man istället vänder på det och säger "I'm confidence and skinny." så tar hjärnan återigen ut de två orden confidence och skinny . och helt plötsligt blev det en positiv tanke av det hela.
 
han övergick sen i samma tankegångar men började prata om "success, och how to be successfull. det var riktigt intressant, och han gav oss tips om hur man ska göra för att följa sina mål. vi fick även en liten skiss där man kan se hur man kan gå till väga step-by-step. jag blev så motiverad och inspirerad under den timmen än vad jag varit på länge.
 
 
så från och med ska jag verkligen ta vara i mina mål och drömmar. får väl säga att jag i allafall har tagit ett steg med tanke på att jag faktiskt just nu bor i London. för tillfället ska jag försöka sätta upp mål med min träning och skola här. när jag kommer hem sen då jävlar ska vägen till success börja! woopp...
 
nu är det dags att hurry up lite. ska snart möta Amanda vid Waterloo och sen ska vi ta våra starka kroppar till Olivias house för att hämta all hennes packning. efter det ta vi mitt hus. idag flyttar vi nämligen - om det mot förmodan är NÅGON som missat det hihi. kommer bli en bra dag känner vi, när allt är klart blir det även lite lördagmys i lägenheten. can't wait!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback