helbra dagar

 
vad är oddsen? jag ligger och kollar på Taken... innan alla påhopp - NEJ jag har inte sett den ännu och JA jag måste hinna se den innan det är dags för att se Taken 2 på bio... och helt plötsligt, när det är som mest spännande så väljer den att sluta fungera... COME ON?!  bitter tjej ska försöka leta upp den ikväll igen. måste. se. slutet.
 
idag är det iallafall söndag. jag sitter helt däckad i min säng, har precis varit på tre mataffärer häromkring och köpt lite grejer så att jag kan göra egen lunch under större delen av den här veckan. det känns lite mer ekonomiskt på det viset! så ikväll ska jag ställa mig och laga lax... MUMMA. men det känns rätt okej att bara sitta och chilla en dag som denna, för jag har haft en toppenhelg annars.
 
i fredags kände jag som sagt att det var dags att ta på sig klackarna och vara lite social. så efter skolan var det direkt hem (liiite taskiga är dom ändå som låter oss gå till halv sju på fredagar). min roomie följde näääästan med... men nej, kanske var lika bra för jag har verkligen svårt att se henne på en nattklubb. nu har jag iallafall frågat (guldstjärna till mig). senare mötte jag upp Amanda och hennes gulliga rumskompisar och vi begav oss sen till Café de Paris. det blev en kväll med massa dans och skönt folk. höjdpunkten måste nästan varit när Nicole och Jossan helt plötsligt knackade mig på axeln mitt på dansgolvet... hur kul som helst! får se om det blir någon mysfika innan dom åker hem igen på tisdag. för att samarbeta fredagen kan jag säga att jag hatar nattbusschaufförer, är inte så stort fan av regnet heller för den delen som väljer att komma när man minst behöver det plus att det är först nu mina fötter har börjat gå tillbaka till sin vanliga standard... (älska klackar)
 
 
som ni kanske förstod så kom jag iallafall till slut hem blöt, trött och med hjälp av en taxi natten till lördag. men prima ballerina mådde jag ändå och gick upp i tid för att möta Olivia vid Waterloo. vi begav oss sen mot Glouchester Road, där vi i området (kommer inte riktigt ihåg gatuadressen exakt) gick på en lägenhetsvisning. det var en jättegullig tjej från Östermalm (ooja, det hördes) som vill hyra ut sin lägenhet för att hon själv bor hos sin kille. det var en jättemysig lägenhet, inte alls stor men absolut lagom för mig och Ollaan. det var som ett rum med säng, bäddsoffa, en mysig liten "eldstad" där man kunde ha ljus, och så var det en jättefräsch litet kök och ett jättefint badrum. vi nappade direkt och kommer flytta in där i December, och fram tills dess kommer vi bo tillsammans med Emelie och tre andra tjejer i en lägenhet. det här känns riktigt bra om jag får säga det själv! efter visningen så var våra leenden uppe vid öronen och det underbara vädret gjorde det ju inte direkt sämre. så vi hade en toppendag på alla sätt då vi promenrade, promenerade och promenerade... vi tog en mysig lunch i Covent Garden, strosade runt i små söta gränder, käkade glass vid Leicester Square, gick förbi Trafalgar Square, och kom fram till Big Ben... vilken otrolig byggnad! vi avslutade dagen med att äntligen hitta Victoria's Secret och sen leka lite på ett shopping-mall, där vi kollade vår hud, blev sminkade och fick håret lockat. vi såg ut som riktiga fashionistas när vi kom ut därifrån. Olivia försöker dock lära mig att bli lite mer tjejig genom att tvinga på mig rött läppstift... vet inte vad jag tycker om det men lite förändringar ska det nog bli under det här halvåret ändå!
 
självklart vill inte datorn samarbeta (jag har nämligen ätit mat och lite annat mitt i inlägget) så bilder vill den ju självklart inte publicera... min fina Sony Vaio - sjukt samarbetsvillig! bästa vänner han & jag. får slå till med en bildbomd senare... apropå bomb - imorgon smäller det. då ska jag spendera mina pengar på ett gymkort - BAM mina vänner! här ska det tränas.. woop woop!

Kommentarer
Sanna B säger:

Härligt med en egen lägenhet!! Grattis!

Jag skulle gärna se Lion King - har hört att den är sjukt bra!

2012-10-07 | 21:41:08
Bloggadress: http://sannabromander.webblogg.se
Anna Lincoln säger:

Åååh va roligt med lägenheten! :)

Kärlek.

2012-10-07 | 23:59:30
Felicia säger:

Kan du inte lägga ut bilderna på fb? ;P

Svar: jorå, det kommer! har bara inte haft orken ;)
jessica

2012-10-11 | 22:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback