en månad away from you guys

är instängd i en liten lägenhet med en flippad tjej från Oskarshamn och en göteborgare iklädd endast handduk. inte lätt att vara mig ibland mina vänner... jag är såklart den mest normala här - som alltid!
 
igår hade jag iallafall varit här i fyra veckor... tänkte skriva en månad, men det är ju liiite fel. felfelfel. iallafall om man ser till datumet. men tiden har gått så fort, samtidigt som det känns som att jag varit här i flera månader redan. lite dubbelmoral på den skulle jag vilja kalla det. lite svårt att förklara, men som jag sa till er redan innan jag åkte. "jag är hemma innan ni vet ordet av". även fast jag under de senaste dagarna här verkligen har börjat sakna vissa av er där hemma så vill jag inte ens tänka tanken på att lämna allt här borta.
 
 
så en månad mina vänner... (förlåt, rättelse... fyra veckor var det ju) men vad har jag kommit fram till hittils?
 
- tja... att bo i London är inte optimalt för varken huden eller håret. you have no idea.. men min hud har förvandlats till en nybliven tonårings och mitt hår ser ut som ett skatbo.
 
- man bör inte åka tunnelbana i rusningstrafik... men så gör jag det ändå ;.;:P:pp;PPp
 
- jag måste bli lite kärleksfull och säga att jag har så underbara vänner, och det känns verkligen inte som att vi har känt varandra i bara fyra veckor.
 
- enda sättet att spara pengar i den här staden är att glömma plånboken hemma
 
- jag har fortfarande inte shoppat speciellt mycket, och det värker i mitt shoppinghjärta varje gång jag tänker på Oxford Street och allt var det innebär...
 
- trots att det gav mig större utgifter är bästa beslutet hittils att flytta till en lägenhet med OllieP
 
- jag har nog haft turen att få några av de bästa lärarna i mina kurser... skulle väl vara typiskt om det vänder till nästa termin
 
- jag skulle behöva plugga på även den svenska grammatiken lite för att förstå vad Ross the Boss säger om allt med modal verbs, future condition och allt vad det innebär.. blablabla
 
- jag har slutat ta med mitt paraply, börjar bli immun mot regnet (om det inte kommer ett oväntat skyfall förstås)
 
- min vän Amanda får napp vart hon än går... dock är det inte dom fiskarna hon vill ha iåförsig. men ändå... YOU GO GIRLFRIEND!
 
- Ännu en gång är jag omgiven av folk som kan sjunga, och här står jag.... tondöv som vanligt !
 
- man ska inte vara i cafeterian i skolan när man får rast... då är frågan - när ska man vara där då?
 
lite flippad sammanfattning utan någon mening. lite som vanligt när jag skriver. men en månad har snart gått och jag är glad, ångrar inte en sekund att jag kom hit. som jag sa tidigare så börjar saknaden efter vissa komma ganska starkt nu, men jag vet att tiden rullar på som vanligt där hemma för er också så det känns ändå bra.
 
idag är det fredag, vilket innebär lecture - föreläsning - och dagen till ära ska vi lyssna på en Daisy. låter som Kalle Ankas tjej, men vafan.. ska bli spännande att höra vad hon har att prata om. nu... havregrynsgröt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback