2 veckor i London

jepp, you heard me. 2 veckor har det gått! och vad har jag lärt mig? jag har iallafall ännu inte lärt mig att kolla åt rätt håll när jag ska över gatan, det är en sak som är säker. däremot är de väldigt pedagogiska här i England... det står nämligen "Look Left" och "Look Right" med diverse pilar på vägarna. mycket behagligt, tack så mycket! har även stött på den FÖRSTA snygga britten sen jag entered this country... självklart sätter han sig bredvid mig när vi väntar på tåget och jag ser ut som om jag stoppat ansiktet i en flygplansmotor. what to do? annars försöker jag acklimatisera mig till livet som storstadsbo. att vara nere i tunnelbanan under vissa tider på dygnet här i London... naah, inte att rekommendera!
 
så vad har hänt sen sist? jag trivs iallafall mycket bättre hemma i huset nu än förut kan jag säga så slipper ni oroa er för mycket. min rumskamrat förstår jag mig fortfarande inte på... ett dugg. men Mrs Richards och jag har hittat varandra lite. tror hon är glad att hon har mig, för mig kan hon lixom prata med - till skillnad från vissa andra i det här huset. hon verkar lite små sad över att jag förmodligen kommer flytta.
 
 
i måndags började vi träna. så himla skönt det var att äntligen röra på sig. missförstå mig icke, vi går som aldrig förr här i London... men den här härliga träningen saknas. det blir mer i nästa vecka då planen är att skaffa gymkort. jag trodde man kunde få träna några gånger mot betalning, men icke det... så nu kör vi igång på riktigt på måndag. eller hur?? annars så har skolan dragit igång på allvar, och den här veckan har det varit mycket plugg faktiskt. men det blir nog lättare när man kommer in i det mer och mer. idag lämnade jag in min första uppsats om "How do buildings affect people?" tja... inte det lättaste ämnet, men kul var det att skriva lite igen!
 
annars så tror man sig ha varit borta från Sverige i flera år, och längtar efter svensk mat, choklad och kanelbullar (skoja inte, idag skulle jag ha dödat för mammas bullar) , trots att det faktiskt bara gått 2 veckor som vi kom fram till. men livet rullar på här borta i The Big Ben-town... (ska vara ärlig och säga att jag ännu inte varit vid Big Ben). och imorgon är det fredag igen... jisses va tiden går fort! för att dra lite management-stuff så kan jag säga att jag nu har bytt ut mitt svenska nummer till ett engelskt, så få inte för er att smsa eller ringa mig förrän jag är i Sverige - jag kommer ändå inte kunna svara. och lägg till mig på skype folks !!! jessan.karlsson (en vacker dag kommer ni vilja höra min röst, även fast ni inte tror det idag hihi)

Kommentarer
Madde säger:

Kramar till dig fina du!

2012-10-05 | 07:20:20
Malin Mollan aa du vet säger:

Jag skanar dig på SATS!!! Ja, alltså jag saknar dig annars också.. eller?

2012-10-09 | 14:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback