update

jag vet, det har varit riktigt dåligt med updates. men trying to live in the moment over here. och försööööker att klara mig igenom dagarna despite our new teacher... I miss that crazy man from Australia. Ross ... what the fuck - why did you leave us?!
 
men hur som helst, ni ska få en liten update. (eller förmodligen blir den ganska lång). börjar lite smått med förra veckan och vad som hände då.
 
onsdag: nuförtiden är onsdagar förbannat underbara... schemat mitt visar 9-18.35 med en halvtimmes lunch, vad sägs? drömmen, HELT KLART! av nån konstig anledning så lyckas dagarna rulla på ändå helt okej. just denna dag avslutades dagen/kvällen hemma hos Emelie och Stephanie. det blev lite mysmiddag med mina två finisar Emelie och Olivia innan Stephanie också kom hem och det blev massa prat och skratt. bland annat visade det sig at Stephanie också är en gammal legend inom handbollen... världen är bra liten! det blev en sen kväll, men det var det värt. man kan behöva lite kvalitetstid med tjejerna mitt i veckan.
 
 
torsdag: som sagt... nytt schema. detta betydde att jag slutade tolv denna dag. chill... men denna dag var lite speciell på alla sätt. jag var nämligen på arbetsintervju efter skolan damdamdaaaa... intervjuer i all ära - inte riktigt det roligaste jag vet. och denna gång även på engelska. men det kändes faktiskt väldigt bra efteråt, och även om jag får jobbet eller ej så fick jag en riktig kick av egoboost utav detta. dagen fortsätte bara bättre och bättre när jag åkte in till stan för att träffa FREJA. hon var nämligen på besök, och sista dagen fick vi äntligen till en date. woopa.. det blev en titt på Victorias Secret och även en mysfika på Starbucks. hur bra? hade energi så det räckte och blev över för hela kvällen efter det!
 
hur söt? meeeeen mina vänner, torsdagen var inte slut där ... icke ska nicke! Robyn-konsert stod på schemat och jävlar i min låda va bra hon är. inte nog med att man blev stolt som en höna över att man var svensk - kvinnan kan vara en av de coolaste och beundransvärda personerna i världen. och ja, det är som alla säger - hon är GRYM live!
 
 
fredag: dagarna i skolan är inte alltid så värda... denna dag var faktiskt ganska ovärd. just because vi hade en lite smått annorlunda lärare (för vår älskade lärare som jag äääälskar var olyckligtvis sjuk). jag drog iallafall och tränade efter skolan, och fick lite endorfiner att dansa. och hörrni, jag har alltid undrat hur folk träffar sina respektive på... gymmet?! - jag menar, man är ju inte det mest charmiga trollet i samlingen när man är på gymmet och bränner lite kalorier. men tamefan, today was the day... dagen då jag blev utbjuden på gymmet. oh my god... inte riktigt vad jag hade tänkt. och defenitivt inte den killen jag hade tänkt heller... men det är ju alltid trevligt? även om han "glömt" att han innan hade bjudit ut amanda. vad är det med dessa britter?
kvällen spenderade jag iallafall med min käraste rumsis, det blidde tacomys och film. bästa
 
lördag: ollan och jag, vi e goda vänner.... och jaa vi tog äntligen vårt förnuft till fånga och tog en promenix till hyde park! vi började i Kensigton Gardens (och efter Annas presentation igår så insåg vi att vi inte har sett nånting av den fina parken). där träffade vi Piff och Puff... och deras 150 närmsta vänner. eller tja, träffade var väl ett starkt ord - vi sprang ifrån dom. ekorrar är fanimej oförutsägbara, och precis som jämförelsen med brittiska och svenska killar så är ekorrarna allt annat än blyga här faktiskt. hej och hå! förutom detta så var det en mysig eftermiddag (men liiite kylig) med hyde park och lite senare även en lunch på Adams Ribs & en varm choklad på ett fik tillsammans med mandisen som tappert hade suttit och pluggat hela dagen. där skildes vi åt med ollan som åkte hem och tog igen sig, och jag och Amanda åkte ut till hennes hoods för att gå till någon park med massvis med andra människor. fick en mysig känsla av valborg/nyår för det vi väntade på var ett hejdundrande fyrverkeri. jävlar i min låda va fint det var! tydligen hade det tagit ett år att fixa... vettesjutton om det var SÅÅÅ bra - men det var utan tvekan spektakulärt!
 
 
 
asså förlåt för den dåliga bildkvalitén... vet inte varför det är så!
 
kan avsluta denna inlägg med vår söndag där vi inte gjorde många knop. det blev en hel del skype (söndagar verkar vara skype-dag... soft). till slut blev jag alldeles för rastlös och drog till gymmet istället. men visst är det okej och ha såna dagar också? även fast man bor i Englands huvudstad...
 
ni får resten av veckan i ett annat inlägg, för tro mig - ni kommer storkna om jag ska skriva mer nu!
PUSS PÅ ER!!
 
 
 

Kommentarer
Amanda E P säger:

Fullkomligt älskar de dansande bilderna på oss xD! Säkert till någon av de alla 90tals-låtarna, gotta love it! x

2012-11-11 | 01:18:16
Bloggadress: http://stupidmind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback