ingen rubrik

ni vet den där mardrömmen man har att man står i duschen på gymmet och brandlarmet går? ... okej, kanske inte.. men det hände iallafall idag. paniken som uppstod inom mig när jag stod i bara trosor och blött hår och de där jävla sirenerna drog igång. på bara några få sekunde hann jag faktiskt börja inbilla mig att rök sipprade utanför dörren och sprang därför ner med oknäppta byxor, utan skor och håret i troll-mood. och tja, utanför står varenda människa som varit inne på gymmet lugna som små filbunkar. sjääälvklart var detta bara en övning. vad annars lixom? he he he..
 
ja vad ska man säga? dagarna är inte den andra lik här i London... eller det kanske dom är faktiskt? sitter ju faktiskt i min soffa här hemma på bramham gardens, som jag gör varje kväll innan det är dags att sova. huuur som helst så kan jag berätta att i tisdags var jag på "Random Rain Room" tillsammans med Olivia... alltså inte Olivia-Olivia... utan Olivia i min effective writing-klass. mycket olivia på samma gång.. men det var iallafall väldigt kul och sjukt häftigt! i det stora hela kan jag försöka förklara att det är ett stort rum där det regnar, MEN man blir inte blöt. (om man inte gör som oss och springer runt och tar hundrafemtioelva kort) tänkte bjussa på lite bilder om min käraste Vaio tillåter det. efter skolan åkte vi iallafall hem till oss och bakade bullar. hur bra mår man inte när man får göra lite svenska saker? dock hittade vi varken kanel... eller pärlsocker. vafan är det för bullar?? egentligen.. men vi lyckades göra mycket goda vaniljbullar trots detta. och holländska Hanna var överlycklig som fick prova på att baka sina egna bullar. (tror även att hon äääälskade dom)
 
 
det var helt klart en mysig kväll. och tror faktiskt jag åt tre bullar... tänkte att jag faktiskt måste passa på. resten av mina bullar bjöd jag faktiskt ett gäng holländska tjejer & Olivia på dagen efter. känner mig lite snäll, kanske kommer jultomten till mig iår igen?
 
igår så var det skola hela dagen och sen tog jag en mysig fika med fina tjejerna emelie och stephanie. helt allvarligt, emelie åk inte hem i december??! hur ska det gå utan en göteborgare som håller ställningarna? funderar på att stänga igen landvetter så att du inte kan flyga in i staden. jag har kontakter. just sayin'.
 
och ja, idag är det torsdag. igen. 15 november. dagen efter kära mormor fyllt år. osv osv. snart har bannemej det här året gått också. woopa. nej juste, leva i nuet var det ja. dåååå mina kära vänner kan jag meddela att jag idag har gått i skolan, tränat och spenderat lite tid med humle, dumle och... fumle? och ätit en inte alltför bra middag. men vafan, fattig student osv. kan knappt bärga mig tills jag får ta del av mammas mat igen.
(var inte oroliga, jag brukar faktiskt vara ganska duktig att laga mat här... oftast. ja faktiskt. så är det)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback