MUSIKHJÄLPEN

stod precis i duschen och hörde hur halva min hylla under teven ramlade ner. okej inte själva hyllan, bokstavligt talat, men grejerna som stod på den. det var min kära, härliga bas till högtalarna som var boven. (okej Peter, jag vet att jag fått dom av dig osv osv..) jävlar i min låda va skönt det är att ha högtalare och förstärkare igen. hade väl med andra ord glömt bort hur stark basen är, men några spruckna tavelramar är väl ingenting?
 
apropå musik så måste jag få bli allvarlig för en stund. såg på Musikhjälpen i söndags med mina fina vänner. (har faktiskt aldrig tidigare varken hört eller sett det... skäms på mig) och jag vill bara hylla Gina, Kodjo och Jason. vilka fina människor det finns. är hemligt kär i hela bunten.. jajjemen, det gäller även Gina- you go girlfriend ! samtidigt så blir jag så jävla arg på mig själv. jag har klagat sen september (okej, när jag tänker efter så var det säkert ännu tidigare) över pengar. klagat över att jag har för lite pengar, kommer aldrig kunna klara mig fram tills mars osv. okej, det kan vara sant. sanningen är att jag har ångest vareviga dag över att inte ha någon inkomst, men pengarna mina spenderas hejvilt... det kan jag tyvärr inte komma ifrån. den känslan sitter där i bakhuvet. men när en 10-årig tjej står i TV och berättar att hon ska skänka bort alla sina julklappspengar som hon kommer få till MUsikhjälpen och allt vad det innebär, då hugger det i lilla mig. hur kan jag vara så självisk? jag bor i London, jag har mat på borden, tak över huvet, vänner omkring mig som jag älskar, vänner och familj här hemma... I'm livin the fuckin' dream!! hur kan jag vara så hjärtlös att tänka på mig själv, hur jobbigt jag har det med pengar, när barn och familjer nånstan i världens inte ens har rent vatten. mat för dagen. en skola att gå till. när barn dör av undernäring, av smutsigt vatten etc... nej vet nån va. det här får mig verkligen att tänka. tänka på vad jag själv håller på med. vad jag gör för andra. eller vad jag inte gör för andra, vad vet jag...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback