a weekend with my folks

jajjemen. i lördags kom mina kära föräldrar hit till my new place to be. även fast vi träffades förra helgen så var det lite extra kul att ta hit dom till London, då jag fick visa runt dom lite. kanske blev lite lite föööör mycket hit och dit, och fram och tillbaka. men jisses, jag ville ju visa dom så mycket som möjligt under den korta tiden dom var här! hihi. hoppas det var kul att vara här iallafall kära päron!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
på lördagen var jag så smart och tänkte "vi ska INTE gå på Oxford Street idag, för där är det smockat med folk" . Vad jag inte tänkte på var att det är mycket folk överallt på helger. så Covent Garden, som jag var spänd över att visa dom, fick dom tyvärr inte se så mycket av. men en liten snutt fick dom ta del av iaf, och även Leicester Square & Piccadilly Circus där vi på det sistnämnda fick tag i en god middag på Adams Ribs. (ja, tack Amanda och Amanda för att ni visade mig det fantastiska stället... MUMMA). Ollaan fick även vara med på ett hörn på den mums-middagen. efter både varmrätt, efterrätt och lite vin var jag trött som... tja jag vet inte vad. jag somnade framför "Skilda Världar" (ja, vi följer det slaviskt just nu..) och det kändes som jag inte hade sovit på flera dagar. dagen efter var det upp och hopp igen. en full dag där vi hann med Big Ben, Trafalguar Square, Buckinham Palace, en mysig lunch med utsikt över Tower Bridge, Oxford/Bond Street innan vi satte oss och pustade ut på en mysig pub. där fick jag även ta mig en riiiiiktig engelsk paj... var riktigt gott måste jag säga! efter middagen blev det Winter Wonderland. supermysigt med julmarknader, och sen var det fuuuullt med galej utöver det också. nöjespark och hela köret. dom går all in för julen här i London!

på måndagen tog vi en sväng till Harrods för att känna oss lite extra fattiga... nää, skämt å sido. sjukt kul och fascinerande att ha sett det. (nåt man måste ha sett här i London..) jävlar i min låda va vackert det var där inne, och vakter Ö V E R A L L T. den om försöker sig på en kupp mot de varuhuset måste verkligen ha en stensäker plan. mycket fascinerande hur som helst. sen tog vi oss till ett liiiiite billigare ställe i form av Prime Mark, där vi fyndade lite smått och gott. vi åkte sen tillbaka till mina hoods för att njuta lita av varandras sällskap innan det var dags att säga hejdå för den här gången.

som jag sagt tidigare så är det sjukt vad man uppskattar sina föräldrar när det gäller. tack för den här helgen! och stort tack för allt ni gjorde under bara två dagar. får väl erkänna att det var ganska skönt att få känna sig lite bortskämd. ledsen att vi inte hann med allt, men hur mycket man än önskar det så är vi inga riktigt super-människor !


bästa människorna i världen,
love you
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback